Motivul pentru care sistemul ING Bank a căzut sâmbătă, timp de aproape 10 ore

11 septembrie 2016 13:59   Național
Ultima actualizare:

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank.

Sâmbătă, 10 septembrie, la ora 13.00, sistemul ING Bank România de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât şi serviciul online Home’Bank au devenit indisponibile.

Oficialii băncii afirmă că acest incident s-a produs în timpul unui test planificat în centrul de date pentru sistemul de stingere a incendiilor. "Procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor" - se arată într-un comunicat de presă al ING Bank.

Redăm, în continuare, comunicatul băncii:

“Primele probleme au început să apară după ora 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată.

Am activat de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.

Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplină integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.

La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23.00. În prezent finalizăm analiză diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor. Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi.”

Banca spune că va returna clienţilor comisioanele aferente

În continuare, ING Bank România îşi cere scuze şi anunţă că va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate sâmbătă, 10 septembrie: "Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul".

Mai multe