N-ai ambalajul? Nu poți returna produsul!
Păstrați ambalajul unui produs cumpărat, altfel riscați să nu-l puteți înapoia la magazin dacă nu este defect! A pățit-o un tânăr din București.
Toată lumea vorbește despre drepturile consumatorului, dar puțini le respectă. Nici marile lanțuri de magazine nu o fac întotdeauna. De multe ori, profitul este mai important, decât clientul nemulțumit.
”În urmă cu cinci zile mi-am cumpărat o pereche de căști de la un magazin de electronice și electrocasnice din Plaza România. Am dat 269,90 lei pe ele, dar am vrut să le înapoiez, pentru că după două ore de stat cu ele pe urechi devin imposibil de purtat, incomode. Nu am cerut banii înapoi, ci să le schimb cu alte căști mai confortabile, care erau și mai scumpe. Managerul magazinului a transmis că nu dorește să le primească pentru că nu am ambalajul original. Am făcut reclamție la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC)”, ne-a declarat Daniel Enache, 30 de ani.
Reprezentanții ANPC ne-au anunțat că vor lua în serios sesizarea, dar că, de multe ori, magazinele acționează după propriile politici.
”Comercianții sunt obligați să primească produsele fără ambalaje doar în condițiile în care acestea sunt defecte și în garanție. Dar chiar și în alte situații trebuie să existe înțelege din partea comercianților”, ne-au precizat reprezentanții Protecției Consumatorului.
Legea 249/2015, care reglementează gestionarea și reciclarea ambalajelor, interzice condiţionarea păstrării ambalajului original, în cazul în care vrei să beneficiezi de garanție. În alte situații, rămâne la latitudinea magazinului. Cine încalcă prevederea legală riscă o amendă cuprinsă între 15.000 și 25.000 lei.
Unde depuneți sesizarea
În cazul în care considerați că ați fost nedreptățiți, puteți sesiza autoritățile. Reclamaţiile se fac la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritoriala în care-și desfașoară activitatea operatorul economic reclamat.
Sesizările se întocmesc în nume personal, în format scris sau în format electronic. Dacă alegeți prima variantă, este obligatoriu să o și depuneți dv.
”Reclamaţia se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz. În caz contrar, se clasează din lipsa de informaţii”, anunță cei de la ANPC.