Nervi la noul metrou: «Cât mai stăm cu şantierele astea în faţa blocului?»

20 martie 2013 20:11   Național
Ultima actualizare:

De doi ani de când au început lucrările la metrou, cartierul Drumul Taberei a ajuns un imens şantier. Peste tot au fost săpate gropi uriaşe, care au acum au fost abandonate. Oamenii sunt disperaţi că nu se mai lucrează şi se gândesc cu groază că vor sta cu mizeria în faţa blocurilor mult şi bine.

S-au bucurat atunci când au aflat că metroul va trece şi prin cartierul lor, acum, când au văzut că muncitorii şi-au luat catrafusele şi au plecat, au început să facă reclamaţii peste reclamaţii. Le este teamă că vor rămâne cu şantierele ani în şir, mai ales că firma constructoare a anunţat că lucrările au intrat în conservare, din lipsă de bani.

Nu mai sunt trotuare, iar oamenii merg prin noroaie

„Trotuare nu mai avem, spaţiile verzi au fost distruse, iar noi mergem prin noroaie. Ca să vină autobuzul aşteptăm mai bine de 30 de minute", s-au plâns oamenii, condamnaţi să trăiască în Capitală, mai rău ca la ţară. Gheorghe Udrişte, fostul director al Metrorex, spune că problemele pentru locuitorii cartierului Drumul Taberei ar putea deveni mult mai mari. 

Benzile de circulaţie au fost îngustate, astfel că la orele de vârf se circulă bară la bară

„Când s-a săpat, muncitorii au dat de nişte pungi de apă. În cazul în care debitul nu e controlat şi apa nu este pompată, se infiltrează în fundaţiile clădirilor şi se surpă. Asta se poate întâmpla la Valea Ialomiţei", a explicat Udrişte. Oamenii spun că pământul a luat-o deja la vale şi că a fost nevoie să fie turnată o placă de beton, petru care blocul lor să fie în siguranţă.

Lucrările au fost oprite de tot la începutul anului, iar surse din cadrul firmei Astaldi, cea care construieşte linia de metrou, Eroilor-Drumul Taberei, spun că 70 de muncitori au intrat în şomaj.

«Pâmântul a luat-o la vale»

Pe de altă parte, premierul Victor Ponta declară că lucrările vor merge în continuare şi că vor exista suficienţi bani pentru această investiţie: 300 de milioane de euro, de la BEI, dar şi fonduri guvernamentale. La începutul anului, Guvernul a tăiat finanţarea pentru Magistrala 5, de la 900 de milioane de euro, la 200 de milioane de euro, în condiţiile în care întreaga lucrare ajunge la 1,2 miliarde de euro.

Mai multe