Noua taxă auto. Aşa fentezi jecmăneala Guvernului

31 mai 2011 17:59   Național
Ultima actualizare:

Circa 1.000 de români îşi înscriu zilnic maşinile în Bulgaria. Taxele sunt infime faţă de cele practicate de români. Mai mult, acum şi cei care au maşinile gata înmatriculate la noi schimbă ţara pentru a scăpa de impozitele enorme.

Bulgarii sunt salvarea românilor! Asta ai putea spune doar dacă faci un calcul scurt al taxei de înmatriculare.

Citeşte şi:

Hoţie! 4.000.000 de români ţepuiţi cu noua taxă auto

Taxa auto se extinde şi va fi plătită de toată lumea. Află aici noile prevederi ale legii!

Taxa auto ar putea fi redusă cu 30%

Mitsubishi Pajero- An fabricaţie 1996, 3.500 cmc, euro 2

Pe când românii măresc preţurile în fiecare an, la vecini taxele sunt fixe şi uneori ajung chiar şi la 10% din cele din România. Pentru un român care vrea să rămână cu banii în buzunar, paşii sunt simpli: ori o înmatriculare pe persoană fizică, ori pe o firmă bulgărească, care, de cele mai multe ori, este a unui român.

Mazda 6- An fabricaţie 2003, 2.000 cmc, euro 4

Dacă alegi să faci înscrierea pe persoană fizică trebuie să scoţi din buzunar între 350 şi 450 de euro, dar te poţi trezi cu probleme în cazul în care bulgarul, care devine proprietar în acte, nu plăteşte impozitul sau alte dări.

Bmw seria 5- An fabricaţie 2005, 2.200 cmc, euro 4

Aşa că, cea mai sigură rămâne înmatricularea printr-o firmă. Aici preţurile pleacă de la 500 de euro, bani în care sunt incluse impozitul, ecotaxa, toate actele necesare, asigurarea obligatorie, ITP-ul şi comisionul firmei.

Ford Ka- An fabricaţie 1998, 1.300 cmc, euro 2

La bulgari, ecotaxa este fixă, pentru orice tip de motorizare sau nivel al emisiilor, şi costă 50 de euro. Şi ITP-ul costă la fel pentru toţi, circa 60-70 de euro. Doar asigurarea şi impozitul diferă, deoarece se calculează în funcţie de puterea motorului, respectiv de capacitatea cilindrică şi vârsta proprietarului.

Volkswagen Golf 4- An fabricaţie 1999, 1.900 cmc, euro 3

„Totul durează o zi, în acelaşi loc. Te duci cu documentele, faci traducerea la contracte, faci asigurare, plăteşti ecotaxa, apoi la ITP şi ceri un document pe care-l completează inspectorul. De acolo ajungi la ghişeu, de unde primeşti plăcuţele de înmatriculare. Cu ele te duci într-un loc special, în aceeaşi curte, unde Poliţia le montează, iar pe cel din spate îţi pune un sigiliu, prins în caroserie. Apoi, cu un bon de ordine îţi ridici talonul şi cartea maşinii şi s-a terminat", ne-a spus Sorin Dumitrescu, de la www.inmatriculareautobulgaria.ro.

În momentul în care pleci de la bulgari, tu ai în geantă cartea de identitate a maşinii, talonul, asigurarea, ITP-ul, cartea verde, procura şi contractul de vânzare-cumpărare, care îţi dau dreptul să faci ce vrei cu maşina.

Bâlbâielile ministrului Borbely

La Ministerul Mediului, taxa auto a dat bătăi de cap ministrului Laszlo Borbely. Ieri, Borbely a declarat că noua formulă a taxei auto va fi valabilă doar pentru maşinile introduse în ţară înainte de 1 ianuarie 2007 şi că aceasta va fi plătită de vânzător, la prima tranzacţie.

Câteva ore mai târziu, reprezentanţii ministerului au emis un comunicat prin care informau că presa a preluat greşit declaraţiile lui Laszlo Borbely şi că taxa va trebui achitată de către cumpărător, atunci când maşina îşi schimbă proprietarul. Decizia finală asupra modificării legii privind taxa de poluare va fi luată astăzi în sedinţa de Guvern.

Sigiliul. Pe numărul din spate, Poliţia montează un sigiliu. Prin pierderea acestuia maşina nu mai este considerată înmatriculată.

Cartea verde îţi permite să poţi circula în voie în România, fiind altă ţară decât cea în care este înmatriculată maşina. Se eliberează o dată cu asigurarea.

Asigurarea obligatorie se poate elibera pe o perioadă de la 3 luni la un an. Aceasta este calculată în funcţie de capacitatea cilindrică şi vârsta proprietarului. Dacă maşina este pe firmă, suma este una fixă.

ITP-ul se face anual pentru autoturismele mai vechi de 5 ani şi la doi ani pentru restul. Autoutilitarele trebuie să-l facă la şase luni. Costă circa 60-70 de euro.

Talonul şi cartea de identitate a maşinii sunt ultimele două acte pe care le primeşti de la centrul de înmatriculări.

Reacţii pe click.ro

DANIELA: "Am plecat din ţară din cauza hoţiei.Mai bine plătesc taxe altui popor decât hoţilor români.Nu-i interesează decât să pună tot felul de biruri pe capul cetăţeanului. În străinătate nu au astfel de taxe, eşti plătit pe merit dacă munceşti. În România munceşti şi mori de foame cu salariul câştigat. Plecaţi din ţară, plătiţi taxe altui stat, cumpăraţi-vă maşini, dar nu le înmatriculaţi în România."

Dr. Militaru: "Mulţumesc lui Dumnezeu c-am plecat. Aici, în Germania am plătit doar impozitul şi asigurarea.Doar atât! Ce faceţi,mai răbdaţi mult? Aşteptaţi să vă mai pună multe biruri? Mâine o să vă pună impozit pe naşteri sau pe mai ştiu eu ce. Popor român, nu mai îndura!"

CĂTĂ: "Suntem conduşi de incompetenţi. Să vedem cum rezolvă cu cei care şi-au adus maşini înainte de 2007 din străinătate şi le-au înmatriculat în ţară, plătind vama care era deosebit de mare. Ce o să facă, o să ne dea contravaloarea înapoi? Datul banilor înapoi este o glumă, dar să vedem cum rezolvă situaţia asta. Să ne explice şi nouă respectabilul ministru unde sunt banii plătiţi până acum pe taxa de poluare, că nu se vede nici un copac plantat".

Mai multe