Noutăți despre taxa auto. În ce stadiu e ”birul” pe poluare
Taxa auto a fost eliminată doar de ochii lumii. În curând, se va întoarce și va lovi mai dur ca niciodată. Toată lumea o va plăti, în funcție de cât poluează!
Guvernanții au eliminat timbrul de mediu la 1 februarie, dar și-au dat seama că nu e bine nici fără el. Așa că îl ”retușează” un pic și îl reintroduc începând chiar de anul viitor. Pe principiul ”poluatorul plătește”, vom scoate mai mulți bani din buzunare în funcție de starea mașinii pe care o conducem. Aleșii au început deja să facă studii de mediu, pentru a stabili cu cât poluăm mai mult acum față de perioada în care funcționa timbrul de mediu.
Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) lucrează deja la realizarea unui inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Cornel Brezuică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).
"Comisia lucrează, în primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim dacă se va taxa sau nu se va taxa sau dacă se vor pune măsuri administrative de limitare a accesului mașinilor. Încă nu cunoaștem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar vă pot spune că la acest moment este în derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate în 2017 față de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem să facem impactul de mediu, iar Agenția Națională pentru Protecția Mediului realizează acest inventar al emisiilor. În principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieși unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru că acea cantitate de emisii este destul de mare, uitându-ne doar la numărul total de autovehicule vechi și poluante care s-au înmatriculat în anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime și impactează destul de mult asupra mediului", a menționat președintele AFM.
În septembrie, Brezuică afirma că, în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viață a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcție de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.
Conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu aproape 16%, până la 78.769 de unități, comparativ cu aceeași perioadă din 2016, însă numărul înregistrărilor de mașini second hand a fost de circa cinci ori mai mare, ajungând la 378.424 de exemplare.