Nu s-au reluat lucrările pe șantierul Autostrăzii Transilvania, între Chețani și Câmpia Turzii. Ce zice CNAIR
Problema apărută pe şantierul Autostrăzii Transilvania, între Cheţani şi Câmpia Turzii, şi semnalată de Asociaţia Pro Infrastructură, nu s-a rezolvat. Lucrările nu au fost reluate, iar cei de la CNAIR spun că vor „analiza mai atent” situația.
Tronsonul de 20 km de pe Autostrada Transilvania, dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, a fost abandonat de muncitori. Este vorba despre firmele subcontractoare care nu au primit bani pentru lucrare, astfel că au decis să părăsească șantierul.
Problema a apărut încă de săptămâna trecută, însă, autorităție nu au reușit să o rezolve.
”Lipsa activității pe șantierul Chețani-Câmpia Turzii, situația dramatică a subcontractorilor, cât și degradarea lucrărilor deja realizate, cu alte cuvinte situația îngrijorătoare de pe șantierul autostrăzii A3, ne obligă la o analiză mai atentă în perioada imediat următoare și, implicit, la luarea unor decizii menite să ducă lucrurile înainte. Știm că sunt probleme și, tocmai din acest motiv, trebuie să luăm decizia cea mai bună. Așa cum v-am obișnuit, vă vom informa despre toate deciziile pe care le vom adopta pentru a finaliza acest proiect,” au anunțat reprezentații CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bodea, spunea pe 30 octombrie, că tronsonul Autostrăzii Transilvania, dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, va fi dat în trafic anul viitor, altfel contractul cu compania românească Straco va fi reziliat.
"Preocuparea noastră a fost să găsim o soluţie pentru că pe de o parte, contractul trebuia să fie finalizat în 2018, pe de alta, antreprenorul intrase în insolvenţă. Asta nu din vina CNAIR, ci din vina lui, pentru că a participat la foarte multe licitaţii şi, spre exemplu, acest contract l-a achiziţionat cu un preţ pe care este foarte dificil să îl realizeze: undeva sub 50%", a precizat ministrul Lucian Bode.
CNAIR a făcut plățile către contractor, dar acesta nu a dat banii către subcontractori
Acesta a mai spus că se putea rezilia de urgenţă contractul şi să fie licitată diferenţa de aproximativ 70%, dar a preferat să caute soluţii împreună cu antreprenorul general şi cu subcontractorii pentru continuarea lucrărilor. "După aproape un an, am reuşit să facem următoarele lucruri: am avansat cu peste 10% din contract - suntem la peste 40%; împreună cu subcontractorii Straco am finalizat lucrările la nodul de la Cheţani, astfel încât tronsonul de autostradă dintre Iernut şi Cheţani, de aproape 19 km a putut să fie dat în trafic în luna septembrie. Apoi, am găsit la banca finanţatoare înţelegere - parafată în 26 octombrie, astfel încât plăţile pe care le realizăm către antreprenor, către certificatele intermediare de plată, să fie realizate direct către subcontractori", a mai spus demnitarul.
CNIAR a achitat plățile către contractor, dar, din , acesta nu a trimis banii mai departe către subcontractori, care nu au din ce să le plătească muncitorilor salariile.
Ministrul Transporturilor promite 88,6 km de autostradă nouă în 2020
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a făcut Raportul de activitate pentru perioada 2019-2020, în care apare faptul că până la finele acestui an vor fi dat dați în circulație 88,6 km de autostradă.
”Am recepționat 45,6 km de autostradă, 55 km de drumuri naționale, iar, până la finalul anului, ne propunem să recepționăm încă 43 km de autostradă și 172 km de drumuri naționale. În total, 315 km de infrastructură rutieră modernizată”, se arată în documentul dat publicității astăzi, 3 noiembrie.
Citește și: