Nu sunt bani să termine metroul la timp

6 septembrie 2017 21:02   Național
Ultima actualizare:

Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să circule din 2014. Lipsa banilor şi licitaţiile cu cântec au făcut ca lucrările să se facă cu viteza melcului, iar acum inaugurarea a fost din nou amânată.

Pe 22 noiembrie 2016, bucureştenii au fost chemaţi să viziteze o parte din şantierul metroului din cartierul Drumul Taberei. Şefii de la Metrorex s-au lăudat atunci că la sfârşitul acestui an va avea loc marea inaugurare. La scurt timp, termenul a fost amânat pentru primăvara lui 2018, pentru ca acum să se avanseze vara lui 2018. Marin Aldea, directorul Regiei, a precizat faptul că sunt trei cauze care au ţinut totul pe loc: ”atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere - din cauza unor contestaţii în procedura de achiziţie - a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017”.  Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să plătească anul acesta pentru execuţia Magistralei 5 Eroilor-Drumul Taberei 846,98 milioane de lei. Potrivit capital.ro, lucrările la structura de rezistenţă sunt gata în proporţie de 87%, în timp ce finisajele şi instalaţiile sunt realizate doar 30%. Cea mai avansată este staţia Valea Ialomiţei, unde lucrările de structură sunt gata în totalitate, în timp ce finisajele şi instalaţiile 67%. La Orizont structura este terminată, iar finisajele 62%. La staţiile Râul Doamnei, Academia Militară şi Eroilor, lucrările de structură sunt la 80%, dar finisajele şi instalaţiile nu au fost începute. La staţiile Brâncuşi, Romancierilor, Favorit şi Tudor Vladimirescu mai sunt de construit câte două căi de acces. Şi ar mai fi o problemă: proiectarea şi montajul sistemului de semnalizare, lucrare complicată care durează cel puţin doi ani de la desemnarea firmei. Iar licitaţia nici măcar nu a fost făcută. 

S-a câştigat licitaţia pentru prelungirea Magistralei 4

Asocierea formată din companiile Metroul SA- Amberg Engineering a câştigat licitaţia pentru întocmirea studiului de pre-fezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru construcţia tronsonului Gara de Nord- Gara Progresul. Durata contractului va fi de 22 de luni de la data atribuirii şi este în valoare de 8 milioane euro. Tronsonul face parte din Magistrala 4, care începe la Străuleşti şi se va prelungi până la Gara Progresul.

Mai multe