Oprescu vrea noi şantiere dar nu le termină pe cele existente
Bucureştiul devine un oraş ciuruit, în care şoferii trebuie să circule cu harta în mână pentru a evita lucrările Municipalităţii. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a anunţat, ieri, începerea unor mari investiţii de infrastructură, deşi în oraş sunt neterminate 117 şantiere.
S-a apucat de modernizat zeci de şcoli, grădiniţe, creşe, bulevarde, spitale, reabilitări de monumente, consolidări de clădiri, construit bulevarde şi pasaje, dar nu îi este suficient. Sorin Oprescu vrea să transforme Capitala, dar s-a încurcat în investiţii. Amenajarea pasajului Mihai Bravu, a marelui bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus şi a primei artere ecologice din Bucureşti, Bd. Liviu Rebreanu, sunt cele mai mari şantiere neterminate şi au bulversat trei mari cartiere.
Pasajul Piaţa Presei Libere- Pasajul va fi realizat în formă de “Y”, maşinile urmând să intre din DN1, lateralul fântânii Mioriţa şi să iasă pe Bd Kiseleff şi Bd Expoziţiei
Străpungere N. Grigorescu - Splai- Prevede lărgirea Bd Grigorescu la trei benzi pe sens, urmând ca în capătul dinspre Splai să fie realizate două poduri şi un pasaj peste Dâmboviţa
Pasajul Piaţa Sudului- Investiţia va fi realizată pe direcţia Calea Văcăreşti - Calea Niţu Vasile şi prevede reconfigurarea întregii intersecţii
Credeţi că este destul pentru Oprescu? Nu, pentru că în loc să termine ce a început, mai marele Bucureştiului anunţă că locuitorii bătrânei urbe a lui Bucur trebuie să strângă mai tare din dinţi.
"În perioada imediat următoare, încep alte trei lucrări mari în Bucureşti, pasajele subterane Piaţa Sudului, Piaţa Presei Libere şi cel denivelat suprateran care va traversa Dâmboviţa, în prelungirea străpungerii "Grigorescu - Splai Dudescu ", a spus ieri Sorin Oprescu. Gospodarul Bucureştiului nu a suflat un cuvânt despre investiţii importante, cum ar fi realizarea unui pasaj peste „bariera morţii" de pe Şos. Petricani care ar salva şoferii de stresul aşteptării la barieră, chiar la porţile unei capitale europene.
Buzeşti-Berzei-Pârvan- bulevardul lui Oprescu- Denumită „bulevardul lui Oprescu”, artera care urma să alăture Calea Buzeşti, str. Berzei şi str. Vasile Pârvan a început să fie construită pe 19 iulie 2009, fiind cel mai vechi şantier din Bucureşti. Drumul a înghiţit până acum peste 250 de milioane de lei.
Pasajul Mihai Bravu-lucrări abandonate- Lucrările la Pasajul Mihai Bravu au început pe 17 ianuarie 2011 şi trebuiau terminate în 2012. De la început s-a lucrat în ritm de melc şi totul s-a oprit când Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade, care executa lucrarea, a fost condamnat pentru corupţie.
Bulevardul Liviu Rebreanu-şantierul problemă- Strada e în lucru din 2011. Autorităţile anunţau că până în această vară o să fie înlocuită şina de tramvai şi vor apărea spaţii verzi între linii, iar artera o să devină cea mai ecologică din oraş. Rezultatul? La ora actuală, zona arată ca după război.