Povestea incredibilă a «avionului morţii»

24 ianuarie 2014 18:11   Național
Ultima actualizare:

A ajuns un morman de fiare şi a ucis doi oameni. „Avionul morţii" condus de Adrian Iovan are o poveste interesantă, ca un scenariu de film.

Avionul căzut în Munţii Apuseni împlinise 37 de ani. Mai exact, aeronava Britten Norman BN-2A-27 Islander a fost fabricată pe 13 ianuarie 1977, la Băneasa. La vremea aceea, nu exista posibilitatea dotării acestui aparat în ţară, de aceea a fost trimis cu vaporul, nevopsit şi fără sisteme de bord, în Bembridge, Anglia, unde a fost finalizat. Peste un an, în 1 ianuarie 1978, avionul a fost înmatriculat YR-BNP, conform registrului avioanelor înmatriculate în România.

Timp de 20 de ani a fost folosit ca avion de antrenament în aviaţia civilă.

Apoi, aeronava a staţionat 14 ani în hangar, din anul 1991, până în 2005. „Veteranul BN-2 YR-BNP a reînviat după o absenţă de 14 ani. În 2006, după ce a fost utilat modern, avionul ajunge în curtea Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, din subordinea Ministerului Transporturilor.

Peste 540 de avioane Islander şi Trislander au fost produse, sub licenţă, de Romaero, fosta IRMA. Doar 30 - 40 au fost înmatriculate în România", scrie flightsim.ro. Conform unor surse din Ministerul Transporturilor, la ora actuală ar mai fi funcţional un singur aparat de acest fel, la Romavia.

Mai multe