Au scos trenul din nămeţi la lopată

30 ianuarie 2014 18:03   Național
Ultima actualizare:

Ce pluguri, ce utilaje de deszăpezire performante... La noi e încă Evul Mediu. Lopata e de bază, în caz de calamitate!

Un tren de călători a fost abandonat în câmp mai bine de două zile, pentru că nu a avut cine să îl scoată din nămeţi. Au încercat câteva pluguri să ajungă la el, dar au rămas şi ele înzăpezite.

Alaltăieri, toţi călătorii au fost evacuaţi şi transportaţi la casele lor. Ieri, cei de la Transferoviar, operatorul care deţine trenul care circula pe ruta Olteniţa-Titan Sud - Bucureşti, şi-au luat inima în dinţi, şi-au suflecat mânecile şi s-au apucat de treabă.

Au dat la lopată o zi întreagă, să scoată vagoanele din nămeţii înalţi de peste doi metri. Pentru că nu făceau faţă, au tocmit „cu ziua" câţiva săteni din Plătăreşti, judeţul Călăraşi, localitate pe raza cărei s-a împotmolit trenul. „Nu ne-au spus cât ne dau. Cred că vreo 100- 150 de lei pe zi.

Sunt buni banii ăştia! Decât să stau acasă degeaba, am zis să vin să dau o mână de ajutor. E cam greu, de trei ore dăm la lopată şi nu se vede nimic. Nu ştiu dacă îl scoatem astăzi de aici (n.red.-ieri)", ne-a mărturisit Alin, un puştan de 19 ani din Plătăreşti, fericit că, ajutat doar de lopata lui, poate contribui la deblocarea căii ferate pe ruta Olteniţa - Bucureşti.

Maşinăria aruncă zăpada la 10 metri

Au botezat-o "Albinuţa" pentru că e harnică. Zdrobeşte troienele de zăpadă şi le aruncă hăt-departe, la peste 10 metri. Este unică în ţară. Proiectul este al unor ingineri militari de la Centrul de Mentenanţă "Radu cel Mare" Târgovişte şi a fost gândit ca o maşinărie care să cureţe pistele din aeroporturile militare. "Proiectul a stat vreo patru ani în sertar. Anul trecut, a fost găsit un camion 6x6, de 10 tone şi a fost construită şi montată freza. Abia acum a fost scoasă la treabă. A folosit la deszăpezire în satele izolate de nămeţi, din judeţul Buzău şi Prahova", ne-a explicat mr. Aurelian Drăgan, de la Centrul din Târgovişte. (M. Dohi)

Mai multe