Uite ce componente ale motorului se strică cel mai des la maşina ta
Indiferent e marca maşinii tale, este foarte posibil ca, la un moment dat, să te trezeşti că ceva la motor nu funcţionează cum trebuie. Asta se întâmplă mai ales celor care nu îşi îngrijesc autoturismul corect. Jurnaliştii de la 4tuning.ro ne spun care este topul 10 al componentelor care cedează cel mai des.
Locul 10 - Electromotorul Electromotorul este format din motorul electric propriu-zis şi dintr-un solenoid, care, în funcţie de poziţia contactului, împinge roata dinţată pentru a angrena arborele cotit. Acest solenoid se strică destul de des. Primul semn că ceva nu este în regulă este zgomotul ulterior pornirii motorului.
Locul 9 - Sonda LambdaAceasta este un senzor care măsoară cantitatea de oxigen din gazele de evacuare şi trimite informaţia către computrerul ECU al maşinii. Acesta face nişte calcule şi reglează amestecul de aer/carburant care intră în moto. În timp, sonda Lambda se poate strica. Practic, ea se acoperă cu murdărie şi nu mai măsoară precis.
Locul 8 - Injectoarele Injectoarele de uzează din cauza carburantuli de calitate inferioară dar şi din vina şoferilor care nu schimbă la timp filtrele de benzină. În interiorul injectoarelor se depune calamina, iar în scurt timp acestea se strică sau cresc consumul maşinii.
Locul 7 - Pompa de benzină O altă piesă care se strică des este pompa de benzină. Iar cei care au astfelde probleme sunt şoferii care circulă foaret des cu rezervorul aproape gol. Pompa de benzină este electrică şi se răceşte cu carburantul care circulă prin ea. Dacă în rezervor vom avea carburant doar pe fundul acestuia, pompa nu se va răci bine şi se va uza. În plus, dacă lăsăm pe timp de iarnă puţin carburant în rezervor, pompa se poate strica din nou. Iar asta din cauza faptului că îngheaţă condensul din rezervor.
Locul 6 - Alternatorul Alternatorul se poate strica dacă speli motorul sub jet de apă dar nu-l protejezi cum trebuie. Alternatorul este un motor electric ce produce curent ca şi un generator când este angrenat de cureaua de accesorii. Odată ce apa intră în contact cu alternatorul, contactele acestuia se strică şi nu mai produc suficient curent. O altă cauza pentru care se strică alternatorul este încărcarea acestuia cu faruri mai puternice, sisteme audio acre au nevoie de putere mare etc.
Locul 5 - AmortizoareleCa să nu se strice, trebuie să şofăm cu atenţie, să avem grijă la drum şi să circulăm cu viteză redusă atunci când trecem peste calea ferată, linii de tramvai, gropi, canale ieşite din asfalt.
Locul 4 - TobaO tobă finală are de obicei mici orificii pentru scurgearea apei formate în urma condensului. Când aceste găurele de evacuare se astupă, toba rămâne plină cu apă. Mai mult, dacă circulăm pe distanţe scurte şi motorul nu are timp să se încălzească, pe evacuare se va forma şi mai mult condens.
Locul 3 - Planetarele Planetarele se strică din cauza forţării lor în viraj sau dacă se defectează un burduf care lasă apoi praful şi nisipul să pătrundă. Multe planetare se strică din cauza şoferilor care calcă puternic acceleraţia când sunt cu roţile strâmbe. De asemenea, planetarele se strică după ce s-a defectat burduful.
Locul 2 - PivoţiiPrimele semne că pivotul se strică sunt de tip auditiv, adică auzim o mică bătaie la gropi. Este un semn că partea din cauciuc a pivotului s-a uzat. Această bătaie va deveni din ce în ce mai puternică, semn că şi bila metalică a început să aibă joc mare. Pivoţii nu se repară, se înlocuiesc.
Locul 1 - Ambreiajul Ambreiajul se strică atunci când circulăm cu piciorul stîâng apăsând pe pedală uşor, involuntar sau când abuzăm de plecăruile de pe loc în trombă. Ambreiajul este o piesă care funcţionează pe bază de fricţiune. Dacă vom cupla şi vom decupla ambreiajul încet şi lin cu ajutorul pedalei, îi vom prelungi viaţa.