FOTO Un pod de 100 de metri s-a prăbuşit cu tot cu maşinile care se aflau pe el
Pilonul unui pod construit peste râul Strei în zona localităţii hunedorene Bretea Streiului a cedat, marţi seară, iar o dată cu el s-a prăbuşit şi podul din beton armat, lung de aproape 100 de metri. Două autoturisme circulau în acele momente pe pod.
„În câteva secunde, podul a luat-o la vale şi o dată cu el şi maşina cu care îl traversam. Eu mergeam către casă, şi când să trec podul am simţit dintr-o ată că plutesc în maşină, după aceea, când am lovit partea aceasta căzută a podului, din faţa mea, am dat cu capul de volan. Pentru câteva clipe mi-am pierdut luciditatea. Din fericire, maşina nu a căzut în apă, a rămas pe podul prăbuşit, fiind scoasă apoi de pompieri. O altă maşină care venea de pe contrasens, a căzut cu roţile în craterul formar”, a relatat Adrian Trif, un tânăr care a trăit experienţa neplăcută a ruperii podului.
Suceava: În maşina care a căzut în groapă se aflau o familie: mama, tata şi un copil de 6 ani
„Pompierii au acţionat cu troliul din dotarea autospecialei pentru evacuarea celor două autoturisme, persoanele aflate la bordul acestora au ieşit din maşini şi s-au deplasat pe mal, până la sosirea echipajelor de intervenţie. Pasagerii nu au suferit traumatisme sau excoriaţii în urma surpării podului”, a declarat căpitanul Anemona Doda, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara.
Hunedoara: Podul s-a prăbuşit după ce un pilon de rezistenţă a cedat
Suceava: Groapa a apărut din senin pe DN 2E
Pagube de milioane
Pagubele produse prin prăbuşirea podului sunt însemnate, susţin reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara. „Ce e rău e că accesul oamenilor la Bretea va fi mai dificil. Se va face pe podurile peste Strei, din localităţile învecinate. Va trebui să punem o sumă destul de mare la dispoziţie pentru refacerea podului şi nici timpul în care va putea fi refăcut nu va fi unul scurt”, a declarat Tiberiu Balint, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara.
Autorităţile din judeţul Hunedoara au înfiinţat o comisie care va ancheta împrejurările în care s-a produs evenimentul. Ioan Beica, viceprimarul comunei Bretea Română, de care aparţine satul Bretea Streiului, susţine că podul a fost construit la începutul anilor 1970. „Probabil, apa a dus la uzarea acelui pilon de susţinere.
Totuşi, până la prăbuşirea podului, nimeni din comună nu a sesizat că podul reprezenta un pericol”, a afirmat viceprimarul Ion Beica. Accesul în zona podului a fost oprit, iar localnicii trebuie să ocoloească cel puţin cinci kilometri până la podurile învecinate, pentru a ajunge în sat.