«Pana de curent mi-a ars 16 aparate din casă»

14 februarie 2017 21:27   Național
Ultima actualizare:

S-au trezit în toiul nopţii în frig şi cu toată aparatura electrică „prăjită”. Un bloc întreg din cartierul bucureştean Berceni a fost păgubit, dar până ieri nimeni nu a vrut să îi asculte. Unii au mai mult de zece electrocasnice arse.

S-au culcat obosiţi după o săptămână de muncă. Unii s-au trezit în fum greu, înecăcios, ce ieşea din prize, din centralele termice, din televizoare şi din becuri. Sâmbătă noapte, în jurul orei 3.30, a fost o pană de curent în cartierul Progresul din Capitală. Locatarii din blocul L, de pe strada Şoimuş, dormeau duşi. Până au venit electricienii să repare avaria, puţini şi-au dat seama că toate aparatele electrice din casă au fost distruse de o supraîncărcare a reţelei electrice.

“M-am trezit din pricina frigului. Nu ştiam de ce e atât de rece în casă şi am vrut să aprind lumina, apoi televizorul. Pe la ora 5.30 au venit de la ENEL şi au reparat. Atunci am văzut dezastrul: 16 aparate electrocasnice au fost distruse. Centrala termică era pe butuci, patru televizoare, radioul, calculatorul, monitorul, cuptorul cu microunde, combina audio, DVD-ul, ventilatoarele de aerisire. Am fost nevoită să caut bani să repar măcar centrala termică pentru că nu se putea sta în casă din pricina frigului. M-a costat 700 de lei”, ne-a declarat Laura Grigore, una dintre persoanele păgubite.

La un alt apartament, Constantin Sandu ne-a arătat ”mortul din sufragerie”, adică televizorul distrus, plus centrala termică, încărcătoarele telefoanelor şi becurile arse. La un etaj mai sus, aceeaşi situaţie. Alina Diaconu a reparat centrala termică şi a plătit 1.000 lei. Toţi ne-au declarat că au sunat de zeci de ori la ENEL pentru a sesiza pagubele şi nu primiseră răspuns.

Ce trebuie să faci în caz de avarie

”Prima avarie a produs pagube. Asta a stabilit echipa ENEL care a fost duminică la faţa locului. În astfel de situaţii trebuie făcuţi patru paşi foarte importanţi. Unu: în termen de zece zile trebuie făcută o sesizare în care să se explice ce s-a întâmplat, când şi care sunt pagubele. Doi: o echipă ENEL verifică motivul supratensiunii. Trei: trebuie prezentate facturi de la obiectele distruse sau avariate. În cazul în care acestea nu mai există, se va face o evaluare. Patru: se fac despăgubirile, într-un termen rezonabil”, ne-a informat Ion Sergiu, reprezentant ENEL.

Mai multe