Pasajul Ciurel a fost inaugurat! Construcția face parte dintr-o nouă șosea spre A1 care va fi gata în 2024

19 septembrie 2020 20:24   Național
Ultima actualizare:

Început în 2006, terminat în 2020. Cel mai vechi șantier din Capitală, Pasajul Ciurel sau Nodul Virtuții cum este denumită oficial investiția a fost în sfârșit finalizat. Spre surpriza șoferilor care aleg să-l străbată, el are un capăt pe Splai dar celălalt este...un maldăr de pământ. De ce, vă explică reporterii Click!

De sâmbătă dimineaţă, de la ora 7, şoferii pot circula pe noul Pasaj Ciurel.”Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița, plus nouă bretele rutiere. Este de trei ori mai mare decât Pasajul Basarab”, a explicat mândră Gabriela Firea. Ce nu a spus însă edilul-șef al Capitalei este că imensa construcție nu este gata, mai este de lucru și la pasaje și sub pod, la scuaruri și sistematizarea circulației. În plus nu duce nicăieri, ajută doar șoferii să treacă Dâmbovița. Peste tot zac abandonate utilaje și materiale de construcții. Pasajul face parte dintr-un proiect foarte amplu, o nouă șosea care ar trebui să ajungă pe lângă Lacul Morii în centura Capitalei şi mai apoi spre autostrada A 1, București-Pitești. Doar că momentan artera principală se opreşte într-un morman de moloz.

Ce spun șoferii

Primii conducători auto care au urcat pe pasaj și nu știau zona au rămas blocați în fața unui maldăr de pământ.”Este o glumă! Un pasaj care duce într-un maldăr de pământ?”, se miră Lucian Isticioaia proaspăt venit din provincie în București și care a crezut că face o afacere rutieră mergând pe pasajul nou deschis. Nemulțumit este și frigotehnistul Cristian Dumitrescu.”Totul este electoral. Cum să inaugurezi o șosea care doar trece Dâmbovița. Eu știam că n u este gata șoseaua spre A 1(autostrada București-Pitești), dar nu credeam că podul se termină în moloz. Este specific românesc să ianugurăm și după aia să peticim”, atacă Cristian. Sub pasaj, se chinuie să se orienteze și Costinel Dogaru.”Ce pasaj domnule, ce investiție…Dumneata ai văzut unde se termină, ai văzut că am bătut un nou record? Am realizat podul care nu duce nicăieri”, se amuză agentul de vânzări.

Cum poate fi folosit acum Pasajul Ciurel

Specialiștii din Primăria Capitalei au explicat șoferilor cum se pot folosi în trafic de Pasajul Ciurel sau Nodul Virtuții. Pasajul Ciurel cum îi spun deja bucureștenii realizează o legătură foarte rapidă între două zone extrem de aglomerate, Militari-Crângași şi centru.

-Șoferii care vin dinspre Centru, pot ajunge la Lujerului și Crângași, coborând pe Șos. Virtuții.

- Șoferii care vor să ajungă în centrul Capitalei, dinspre cartierul Militari, folosesc bretelele din Șos. Virtuții sau Str. Amilcar Săndulescu.

- Șoferii care circulă pe Șos. Virtuții dinspre Lujerului spre Splaiul Independenței - Pasaj Basarab vor folosi breteaua actuală.

- Șoferii nu vor mai putea face stânga spre Splaiul Independenței când vin dinspre Crângași. Traficul va fi preluat de breteaua din zona reprezentanței Ford.

Când spune Primăria Capitalei că se va termina șoseaua spre A1

Primăria Capitalei promite că în 2024 va fi terminată străungerea Ciurel-A1(autostrada București-Pitești). Astfel, șoferii vor avea la dispoziție o șosea de viteză pentru a ajunge din centrul Capitalei pe A 1 și se va degreva Bd Iuliu Maniu, singura intrare în București a primei autostrăzi din România. ”Constructorul are 2 ani să ajungă la a doua etapă, până la centura Capitalei. Noi ne dorim ca în următorii 4 să inaugurăm tot proiectul până la autostrada A1”, a declarat potrivit știrileprotv.ro, Marius Coajă, consilierul pentru infrastructură al primarului general al Capitalei.. Pentru că proiectul inițial era prea scump acesta a fost modificat. Cât timp autoritățile s-au chinuit să realizeze Podul Ciurel, adică în termeni tehnici Nodul Rutier Virtuții, s-au dat multe aprobări în zonă și s-a construit masiv. Transpunerea în realitate a investiției ar fi însemnat demolarea a peste 200 de imobile. Primăria Capitalei a decis împreună cu firmele care au primit lucrarea refacerea proiectului . Acum, refăcut şi aprobat în”Parlamentul”Capitalei, proiectul prevede demolarea a doar 20 de construcţii de pe traseu

Citiți și

"Podul Ciurel se deschide sâmbătă, la ora 7.00. Brigada Rutieră a anunțat cum se va circula în zonă

Mașini personale distruse de vopsea de muncitorii care au lucrat la Podul Ciurel. Pasajul se deschide sâmbătă

Mai multe