Pe acest câmp se extinde aeroportul
Vom avea aeroport ca în occident cu staţie subterană de metrou, conexiune la calea ferată, hotel şi un centru de afaceri. Toate acestea vor apărea pe câmpul din spatele Aeroportului “Henri Coandă”.
Autorităţile au început demersurile pentru exproprierea moşierilor, însă, procesul este unul complicat. Şi asta pentru că sunt mulţi proprietari şi o parte din suprafeţe nu sunt intabulate. Şi e vorba de mult teren: 700 de hectare, care pornesc din spatele aeroportului şi ajung, în linie dreaptă, până la Autostrada Bucureşti-Ploieşti. De fapt, asta se şi doreşte. O legătură cu şoseua de viteză, dar şi cu linia ferată, Bucureşti-Urziceni.
Pentru ca trenul să ajungă în curtea aeroportului vor fi construiţi 4 km de cale de rulare. Alţi 4 km de metrou cu o staţie subterană multinivel, dar şi parcări cu 8.000 de locuri, un centru de business de 5.000 mp, un hotel cu 200 de camere, un terminal de pasageri şi o platformă destinată transportului cargo. În felul acesta, capacitatea Aeroportului “Henri Coandă” va creşte de la 4,5 milioane de pasageri la 20 de milioane. Asta se va întâmpla până în 2022, o arată proiectul, dar e foarte posibil „ca termenul să fie întârziat din lipsă de bani”, o spun surse din cadrul celei mai mari aerogări a ţării. Doar construirea terminalului şi a platformei pentru marfă ajunge la 450 de milioane de euro.
Aşa arată planul!
În prelungirea aeroportului va apărea o platformă de parcare cu 56 de poziţii pentru avioanele foarte mari, de categorie D şi E, terminal de pasageri modular cu 25 de porţi de îmbarcare, pe 100.000 mp, căi de rulare pe 266.000 mp, parcări supraetajate şi la sol, drumuri de legătură pe 83.000 mp, platformă cargo, conexiuni la infrastructura de trasport terestru, staţie subterană multinivel şi zonă comercială, care include centrul de afaceri şi hotelul.