Pe aici vor circula doar pietonii şi bicicliştii

30 septembrie 2013 17:10   Național
Ultima actualizare:

În Bucureşti dai cu tunul şi nu găseşti un loc amenjat unde să nu aibă acces maşinile. Străzile sunt pline de autoturisme, parcate inclusiv pe trotuare. Tocmai de aceea, edilii au ajuns la concluzia că e bine ca unele artere să fie transformate în trasee pietonale şi pentru biciclişti. Prima dintre ele va fi strada Arthur Verona.

Marşul bicicliştilor, care a avut loc pe 21 septembrie, în Capitală, nu l-a lăsat rece pe Sorin Oprescu. Speriat că 6.000 de bucureşteni au ieşit în stradă ca să-i ceară demisia, pentru că nu a fost în stare să amenajeze piste, primarul general a luat primele măsuri. Edilul sectorului 2, Neculai Onţanu, a anunţat că, în parteneriat cu Primăria Capitalei, va transforma strada Arthur Verona, între Bd. Magheru şi strada Xenopol, într-una exclusiv pietonală, dar şi pentru biciclişti.

Acesta a semnat deja avizul pentru realizarea lucrărilor de amenajare a traseului prioritar, dar se mai aşteaptă şi semnătura lui Anderei Chiliman, edilul de la sectorul 1. Pe o porţiune de peste 200 de metri, infrastructura va fi una nouă, trotuarul va fi făcut din pavele, se va instala mobilier urban, băncuţe, coşuri de gunoi, se vor crea spaţii verzi şi se va asigura accesul persoanelor cu dizabilităţi motorii.

Pentru calea de rulare a bicicliştilor se vor monta pavele, iar racordarea carosabilului cu străzile intersectate se va face cu o pantă de maximum 8 %. Lucrările vor fi realizate de către Primăria Generală şi vor fi gata abia în primăvara anului viitor. Din momentul în care vor începe amenjările, şoferii nu vor mai avea acees pe Arthur Verona, singura stradă pe care vor putea circula în acea zonă fiind Dionisie Lupu, arteră cu sens unic. Arhtur Verona este, în prezent, o stradă intens circulată , care face legătura între Grădina Icoanei şi Bd. Magheru.

Străzile din sectorul 3 intră în reabilitare

Atenţie, şoferi! Mai toate străzile din sectorul 3, ce cuprind zone centrale ale Capitalei, vor fi transformate în şantiere. Vor fi executate mai multe tipuri de lucrări, respectiv de decapare şi frezare, desfacere pavaje, spargere beton, săpătură, nivelare şi compactare, aşternere mixturi şi betoane, strat de balast, nisip şi piatră spartă, montat şi demontat borduri, la care se adaugă pavaje cu pavele din piatră naturală.

Muncitorii vor reabilita arterele principale

Va fi montat strat de beton asfaltic colorat pentru pistele de biciclişti şi se vor aduce la cote capacele de cămin şi gurile de scurgere. În funcţie de tipul lucrărilor care urmează să fie executate pe fiecare stradă în parte, şantierul ar putea dura câteva zile sau ar putea fi extins pe o perioadă mult mai lungă de timp. Nu mai puţin de 12 firme de construcţii vor lucra în proiectul de sistematizare a arterelor, potrivit B365.ro. Totul va costa 5 milioane de euro.

Mai multe