Peste un milion de elevi fac școală online. De ce sunt nemulțumiți

2 noiembrie 2020 18:27   Național
Ultima actualizare:

Toate școlile și grădinițele din București rămân închise pentru încă două săptămâni, după ce Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență a decis luni prelungirea actualelor restricții. La nivel național, 3.830 de unități de învățământ funcționează în prezent în scenariul roșu și peste un milion de copii învață exclusiv online. Ministrul a făcut un apel către inspectori să intensifice activitatea de monitorizare a lecțiilor online, deoarece a primit semnale că multe nu se desfășoară.

Copiii nu se îmbolnăvesc în școală, ci în afara ei

Decizia de închidere a școlilor a stârnit indignare în rândul multor părinți și cadre didactice, care susțin că îmbolnăvirile nu au loc în școală, ci în afara ei. Statisticile și calculele edupedu.ro arată că școala nu a contribuit la înmulțirea numărului de cazuri în rândul populației de vârstă 0-19 ani. Ele sunt mai multe azi pentru simplul motiv că la nivelul întregii populații ne confruntăm cu o explozie a îmbolnăvirilor. Însă procentul infectărilor în rândul copiilor a rămas constant de la începutul anului școlar, și anume la 6% din totalul îmbolnăvirilor. Asociația Școlilor Particulare a solicitat în instanță redeschiderea școlilor și grădinițelor, susținând că măsura închiderii nu este prevăzută de lege. „Legea 55/2020 prevede că pe durata stării de alertă, activitățile didactice ce impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ se pot suspenda la propunerea consiliului de administrație a unității de învățământ preuniversitar”.  

Orban: Fiecare țară ia propriile măsuri

De altfel, mai multe state europene care au luat măsuri drastice de limitare a răspândirii virusului au închis tot, mai puțin școlile. Este cazul Angliei, al Germaniei. Doar în România mall-urile sunt deschise, iar școlile închise. Premierul Ludovic Orban explică: „Nu există un model european. Dacă o ţară ia o măsură, nu înseamnă că ţara respectivă e un model european. La nivelul Comisiei Europene nu există o strategie care să fie unitară şi care să fie aplicată de ţările europene. Dacă ar fi existat o astfel de strategie, cu siguranţă am fi aplicat-o. Fiecare ţară a avut particularităţi, a avut situaţii specifice, care nu pot fi comparate între ele”.   

Mai multe