Podul ăsta rezistă la un cutremur de 9 grade!

19 octombrie 2015 9:24   Național
Ultima actualizare:

După cinci ani şi trei luni de la începerea lucrărilor, astăzi, s-a deschis noul pod rutier de la Agigea. Este cel mai mare pod cu cabluri din România şi primul din lume care are montate 16 aparate de reazem antiseismic pe piloni, fiind rezistent, astfel, la cutremure de 9 pe Richter.

La circa un kilometru distanţă faţă de vechiul pod de la Agigea, judeţul Constanţa, s-a inaugurat, în această dimineaţă, cel mai mare pod rutier de tip hobanat (n.r. - susţinut de cabluri de oţel) din România. Se află la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi face legătura între nordul şi sudul Portului Constanţa, dar şi cu A4 Bucureşti-Constanţa, varianta ocolitoare a municipiului Constanţa, evitându-se, astfel, trecerea prin localităţile Lazu şi Agigea.Podul are patru benzi de circulaţie pe o lăţime de 17,4 metri şi reprezintă o premieră mondială în ceea ce priveşte montarea aparatelor de reazem antiseismic. Potrivit constructorilor, în 6 octombrie s-a finalizat montarea celor 16 aparate, care sunt nişte echipamente de ultimă generaţie, de producţie germană. Operaţiunea în sine se face pentru prima oară în lume. Aparatele au fost amplasate pe fiecare punct de sprijin de pe pilonii principali şi au fost gândite, în aşa fel încât să preia oscilaţiile din construcţie în cazul unui cutremur devastator, cu magnitudinea 9 pe scara Richter.

Click! spune

Podul este o investiție de circa 28 de milioane € și este amplasat în aval de ecluza Agigea. Are înălțimea maximă de 65 m și deschiderea maximă de 200 m între piloni (cea mai mare din România). Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, e de 2,5 km. Podul este susținut de 16 piloni, pilonul principal de susținere a căii de rulare având 116 m înălțime. Toate componentele metalice, 18 tronsoane și patru stâlpi de susținere, însumează peste 3.200 de tone de tablă specială.

Mai multe