Podul Ciurel în cifre. Câte zeci de mii de tone de materiale de construcții a înghițit gigantul din Militari
Sâmbătă, 19 septembrie, se inaugurează Podul Ciurel, o lucrare începută în urmă cu 14 ani. Primul tronson din gigantul pasaj din Militari, care supratraversează Dâmbovița, a înghițit zeci de mii de tone de materiale.
Autoritățile se bat în proiecte de infrastructură! Dacă zilele trecute președintele țării Klaus Iohannis spunea că Magistrala 5 de metrou este cea mai mare lucrare de după Revoluție, iată că primarul Gabriela Firea îl contrazice.
Spune că Podul Ciurel este construcția cea mai importantă realizată în ultimii 30 de ani.
Gabriela Firea: ”Podul Ciurel, cea mai mare lucrare din ultimii 30 de ani”
„Vă anunț cu mare bucurie că am finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani, Podul Ciurel - Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructură extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița. Este însă de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza și mai repede și cu cheltuieli mai mici. Pentru că acest proiect a fost blocat și s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva. Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță aproape 10 ani. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba și de pierderi financiare”, a declarat edilul general.
Început în 2006, iată că proiectul Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada A1 a fost gata, parțial, în 2020. Dar chiar și așa a înghiți zecii de mii de tone de materiale.
Iată cum arată Podul Ciurel în cifre!
Nod Virtuții:
- Lungime totală – aproximativ 1 kilometru;
- Lungime pod hobanat – circa 235 de metri;
- Înălțime pilon central – 68,2 metri;
- Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat;
- Număr de hobane – 24 perechi de hobane;
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
- 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente;
- 20.000 metri cubi de balast stabilizat;
- 11.000 tone de asfalt;
- 40.000 metri cubi de beton;
- 5.150 tone tablier și armătură metalică;
- 310 tone oțel pentru hobane;
- 13 kilometri de bordură;
- 7.5 kilometri de parapete.
Proiectul finalizat – Nod Virtuții - este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură.
S-a modificat coridorul de expropriere pentru prelungirea Podului Ciurel
„Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1. Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic. Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe”, a explicat Marius Coaje, consilierul al Gabrielei Firea.
Circulația pe Podul Ciurel se va deschide mâine, 19 septembrie, la ora 7.00, conform polițiștilor de la Brigada Rutieră.