Podul Grant, gata în 3 luni?
”Reabilitarea Podului Grant se va finaliza în primăvară”. Anunţul a fost făcut de primarul Gabriela Firea şi înseamnă că primele lucrări de reparaţii la cel mai periculos pod din Bucureşti ar fi încheiate surprinzător într-un an, jumătate din timpul anunţat iniţial. Reporterii Click! au semnalat primii starea acestei bombe din infrastructura Capitalei.
Pe 25 septembrie 2018, reporterii Click! făceau o radiografie a ”rănilor” Podului Grant, considerat de specialiştii Primăriei Capitalei un pericol rutier, deşi, oficial, colosul a fost reparat total în urmă cu 12 ani. Plin de gropi şi crăpături, ruginit, un ”muribund” rutier, din care atârnau părţi componente, care stăteau să cadă de la înălţime pe oameni şi maşini.
Cândva, a fost o mare lucrare de infrastructură, o mândrie tehnică a oraşului, o cale rutieră deosebit de importantă. După doar câteva zile, Municipalitatea a ajuns la concluzia reporterilor Click! şi a votat intrarea în reparaţii a Podului Grant. Dar tocmai pe 9 aprilie 2019 au început lucrările care urmau să dureze doi, ani, potrivit proiectului votat de consiliu.
Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat între Administraţia străzilor şi Compania municipală străzi poduri şi pasaje.
Refacerea pasajului costă 52 milioane lei
Mâna dreaptă pe probleme de infrastructură a primarului Capitalei a explicat ce lucrări s-au făcut până în acest moment. ”Pe toată zona de sub pasaj a fost îndepărtată tencuiala, s-au consolidat pilonii, s-a scos calea de rulare tramvai, s-a spart placa de beton, a fost turnată una nouă, s-au montat traversele, şina, pe calea de rulare s-a frezat până la beton, s-au reparat fisurile şi s-a pus asfalt. S-a finalizat şi procedura pentru rosturi.
Pe la sfârşitul lunii ianuarie, dacă permite vremea, vom pune rosturile, apoi se poate asfalta strada şi se pot monta parapeţii. Pasajul se va finaliza în primăvară”, a declarat şi Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Capitalei.
Va scăpa însă complet Podul Grant de renumele său? Vor fi lucrările în sfârşit făcute profesionist sau se va repeta situaţia de acum 12 ani, când podul a fost reparat, dar de fapt a fost peticit. Valoarea lucrărilor se ridică la circa 52,2 milioane lei.