Povestea unei companii de succes: 15 ani de la privatizarea Dacia
Dacia este, la momentul actual, cel mai cunoscut brand romanesc. Putini sunt insa cei care stiu ca aceasta situatie se datoreaza unui eveniment petrecut acum 15 ani, atunci cand a inceput privatizarea uzinei de la Mioveni fiind astfel concretizata mai vechea colaborare cu grupul francez Renault.
Infiintata in 1966, marca Dacia avea sa renasca aproximativ trei decenii mai tarziu, intrarea sub aripa Renault conferindu-i producatorului de automobile de la Mioveni tehnologia moderna si intreg know-how-ul necesar pentru a reusi sa-si creeze un nume la nivel global.
Chiar daca nu putini au fost cei care s-au aratat sceptici de aceasta privatizare - iar motivele sunt lesne de inteles, cele mai multe companii de la noi din tara intrand in faliment si ajungand la fier vechi, pe bucati, dupa ce au fost vandute strainilor, Dacia nu s-a (mai) lasat influentata de mentalitatile romanesti, adoptarea strategiei vest-europene ajutand-o sa evolueze intr-unul dintre cele mai importante nume ale industriei constructoare de masini, depasind orice asteptari - inclusiv pe cele ale oficialilor francezi.
Secretul din spatele producatorului de automobile de la Mioveni se ascunde in spatele modelului Logan, automobil careia i se datoreaza atat revitalizarea Dacia, cat si atingerea unor vanzari record de catre marca romaneasca. Versatil, practic, eficient si cu un design atragator, Duster-ul este un alt pion important de pe tabla de sah a grupului Dacia-Renault.
Motorizarile TCe de generatie noua, dotate cu turbocompresor reprezinta un atu pentru intreaga gama, raportul cantitate / pret pe care SUV-ul Dacia il ofera aducandu-l in topul preferintelor nu doar pentru publicul de la noi din tara, ci si printre clientii vest-europeni.