Premieră în România: Autostrada A7 va avea staţii de încărcare pentru mașini electrice

20 martie 2021 10:34   Național
Ultima actualizare:

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a anunţat că Autostrada A7 va avea staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice, perdea forestieră, dar nu va avea pistă de biciclete. El a menţionat că acesta este un alt proiect prin PNRR, care îşi propune realizarea a trei mii de kilometri de piste de biciclete.

Cristian Ghinea a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la finalul şedinţei de Guvern, dacă pe Autostrada A7 ar putea exista piste de biciclete. "Cred că cineva a făcut exces de zel acolo. S-a spus cândva în trecut că autostrăzile trebuie să fie verzi. Ele nu pot fi verzi ca atare, pe anexa de la regulament, investiţia eventuală în perdele sau în piste de bicicletă este verde, dar nu autostrada ca atare. Deci, A7 va avea perdea forestieră, prima autostradă care va avea aşa ceva, A7 va avea staţii de încărcare autovehicule electrice, A7 nu va avea pistă de biciclete pentru că ar fi stupid să construieşti piesă de bicicletă de-a lungul autostrăzii. Eu nu m-aş plimba pe lângă o autostradă unde trece camionul cu 120 la oră. A fost o idee care a rămas în sistem de a face autostrăzi la genul ăsta, nu se va întâmpla”, a afirmat Cristian Ghinea, potrivit News.ro.

Ghinea: "Ne propunem 3.000 de kilometri de piste pentru turismul pe biciclete"

El a menţionat că există un proiect care îşi propune realizarea a trei mii de kilometri de piste de biciclete. "Avem însă România Velo. Ne propunem 3.000 de kilometri de piste pentru turismul pe bicicletă prin locurile în care nu trec autostrăzi, în mod evident. Velo 6 înseamnă traseul Velo european care intră în România o dată cu Dunărea şi se termină în Delta Dunării. Este traseu care, dacă luaţi hărţi din Germania de acum câţiva ani, apar acolo ca existând în România - nemţii au crezut că le-am făcut - nu le-am făcut, este o întârziere care trebuie să ne pună pe gânduri. Deci EuroVelo 6 ar trebui făcut din PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), este trecut ca atare ca proiect. Via Transilvanica, un proiect superb, început de comunităţile locale unde au început să se construiască pe bani privaţi, ar trebui preluat în PNRR astfel încât în 2026 să ne putem plimba cu bicicleta pe trasee dedicate bicicletelor în jurul ţării”, a explicat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene. Cristian Ghinea a menţionat că toate autostrăzile realizate cu fonduri din PNRR trebuie finalizate până în 2026.

Citește și:

Autostrada Moldova ar putea fi gata în 2024?

Autostrada Moldovei a primit bani europeni: un miliard de lei pentru primul tronson- Centura Bacău

Mai multe