Prima linie feroviară din România! Vom avea din nou tren între București și Giurgiu, peste Podul Grădiștea
Autoritățile au semnat contractul pentru refacerea podului de cale ferată de la Grădiștea. Este vorba despre traseul primei linii feroviare din România, între București și Giurgiu, prin Videle-Comana. De 15 ani de când s-a prăbușit podul peste Argeș, garniturile CFR merg pe o rută ocolitoare.
CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie contractul pentru ”modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ.
Este singura firmă care a fost interesată de lucrare, care are un contract de 100 de milioane de euro, fonduri europene.
”Linia are cam 60 de kilometri lungime, lucrările ce se vor desfăşura acum de aproximativ 12 de kilometri, durata de execuţie este de 30 de luni, din care şase luni de proiectare şi 24 de luni execuţia propriu-zisă. Cu siguranţă cea mai dificilă, dar şi spectaculoasă lucrare este cea de realizare a podului peste Râul Argeş. Sunt 34 de deschideri, este a doua deschidere pentru un pod de calr ferată din România după podul de la Cernavodă”, a explicat Ioan Pintea, directorul general al CFR Infrastructură.
Podul peste Argeș, de la Grădiștea, s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important.
Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.
Trenul circulă între București și Giurgiu pe o rută ocolitoare
Lipsa lui face ca drumul cu trenul de la București la Giurgiu să se lungească mult. Traseul ocolește pe la Videle și ajunge la destinație în 2 ore și 40 de minute, după ce au fost parcurși 118 km, inclusiv printr-o zonă neectrificată. De la Rădulești la Giurgiu trebuie schimbată locomativa.
Pentru că drumul este lung, oamenii preferă să ajungă din Capitală la Giurgiu cu microbuzul. Astfel că în graficul CFR există, în prezent, doar două trenuri pe această rută, în trecut extrem de tranzitată.
În anii '90, erau zece trenuri pe zi: jumătate accelerate și rapide din București Nord și jumătate trenuri personale din Gara Progresu. Cele rapide ajungeau în 75 de minute.
După finalizarea lucrărilor, viteza trenurilor de călători va fi de 120 kilometri pe oră, deci, e posibil, ca drumul să fie parcurs într-o oră. O a doua fază a proiectului constă în electrificarea liniei Bucureşti-Giurgiu.
Citește și:
https://www.click.ro/news/national/domn-ministru-poate-acum-o-sa-avem-si-noi-tren-la-giurgiu