Primul tramvai nou în București ajunge în martie. ”Trenul” de oraș al viitorului elimină virușii și bacteriile

16 decembrie 2020 16:34   Național
Ultima actualizare:

Primul tramvai nou ar putea sosi în București în martie, de la Pașcani. Nicușor Dan Noul vrea să semneze până la finele anului contractele cu Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Pașcani, cele două societăți românești care au câștigat în vara acestui an licitațiile organizate de Societatea de Transport București (STB).

Aproximativ 80% dintre tramvaiele care circulă prin Capitală, şi care transportă zilnic mii de oameni, au peste 30 de ani vechime.

„Tramvaiele circulă în prezent cu bandaje, boghiuri foarte uzate, lonjeroane fisurate, coame uzate”, se pâng sindicaliștii. Sunt problemele pe care angajaţii le-au sesizat ani de-a rândul atât conducerii STB, cât şi Primăriei Capitalei.

Anul trecut, autoritățile locale au demarat licitațiile și la finele lunii iulie 2020 au desemnat câștigătorii. 

Primul tramvai nou din București, livrat în martie de la Pașcani

Asocierea Electroputere VFU Pașcani-Reloc Craiova a câștigat licitația pentru livrarea a 40 de tramvaie noi în București, de 18 metri lungime, cu posibilitatea de furnizare a încă 60 de tramvaie, iar asocierea Astra Vagoane Călători - CRRC Qingdao Sifang, care trebuie să livreze alte 100 de tramvaie, de 36 metri lungime.

Doar că fostul primar Gabrela Firea nu a semnat în tot acest timp contractele. Nicușor Dan a promis că le va încheia până la sfârșitul anului, pentru ca bucureștenii să poată circula cât mai repedeîn bune condiții.

Primul tramvai nou ar putea fi livrat, în aceste condiții,  în martie 2021.

Tramvaiul, dotat cu tehnologie de ultimă oră

Potrivit clubferoviar.ro, tehnologia tramvaiului produs la Pașcani este realizată de o companie americană, iar Electroputere VFU a investit deja în acest proiect peste 20 milioane de euro.

  • Vehiculul va fi dotat cu ultima tehnologie de detectare a obstacolelor, astfel încât să poată frâna în siguranță în caz de intrare a unui pieton sau a unei mașini în perimetrul de siguranță; 
  • Tramvaiul va avea camere de supraveghere video care vor putea număra pasageri și va avea instalația de climatizare asistată cu ozonificare, ce va putea să elimine virușii și bacteriile; 
  • Un tip de instalație de climatizare care se regăsește și pe stația spațială. Condițiile pentru vatman vor fi și ele de ultimă generație: ergonomia scaunului și dispunerea comenzilor vor fi astfel încât să ușureze manevrabilitatea conducătorului vehiculului.
Mai multe