Problemele turiștilor la mare: șezlonguri apropiate și meniuri lipicioase. 50 de reclamații au fost făcute în luna iulie la ANPC

26 iulie 2020 14:55   Național
Ultima actualizare:

Litoralul românesc este reclamat la Protecția Consumatorului. Turiștii sunt nemulțumiți de condițiile de cazare, de mâncarea proastă, dar și de faptul că meniurile la terase sunt lipicioase, iar șezlongurile nu sunt așezate în așa fel încât să respecte distanțarea.

În fiecare an sunt şi turişti care întâmpină diferite probleme după ce ajung la mare. În loc să se bucure de vacanţă, oamenii încearcă să-şi caute dreptatea sau să-şi primească serviciile pentru care au plătit.

Bilanțul reclamațiilor făcute la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) de turiștii de pe Litoral arată că în primele 20 de zile ale lunii iulie, au fost trimise 50 de sesizari  la Comandamentul Litoral 2020.

Aceștia sunt nemulțumiți de condițiile de cazare, de mâncare, dar și de ceea ce li se oferă pe plajă.

„Reclamă condiţii de cazare necorespunzătoare, faptul că nu se respectă distanţarea pe plaja, publicitate înşelătoare, condiţii neconforme în zona de alimentaţie publică (mâncare reîncălzita, meniuri lipicioase etc.), refuz la cazare, probleme cu închirierea şezlongurilor”, a declarat Felicia Iordache, şeful Comandamentului Litoral al ANPC, citată de adevarul.ro.  

În toate aceste cazuri, comisarii fac verificări, iar în situaţia în care cele reclamate de turişti se confirmă atunci apar şi sancţiunile care pot ajunge până la oprirea activităţii unui agent economic.

Oamenii își spun nemulțumirile și în mediul online, mai ales pe grupurile de Facebook specializate în închirieri de spaţii de cazare, care au mii de membrii.

Amenzi de peste un milion de lei date de inspectorii ANPC pe Litoral

În felul acesta, mulți vor evita să închireze, dacă receziile sunt proaste. Unii atrag atenția că au plătit 300 de lei pentru aerul condiționat, dar și pentru faptul că au cerut să li se schimbe lenjeria de pat, pe care au găsit-o murdară. Alții spun că s-au trezit că nu au cazare, deși făcuseră rezervare din timp și stabiliseră toate detaliile cu proprietarul vilei.

Și nu doar la cazare sunt probleme. Comisarii ANPC au descoperit pe 23 iulie, mari probleme în două cluburi din Mamaia, Breeze și Fratelli, astfel că au decis să le închidă temporar, iar un al treilea a fost amendat cu 20.000 de lei.

Controlul a scos la iveală, printre altele, că îngheţata vândută era expirată, şezlongurile pe care le închiriau erau neigienizate şi pătate, iar mesele de lucru erau ruginite. Până acum au fost date amenzi de peste 1 milion de lei.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/controale-de-amploare-fcaute-de-rar-la-service-uri-masinile-erau-reparate-cu-piese

https://www.click.ro/news/bucuresti/controale-si-amenzi-pentru-cei-ce-nu-respecta-legea-purtarii-mastii-de-protectie

Mai multe