Profilul românului care se «luptă» cu banca
Mulți români sunt nemulțumiți de serviciile băncilor, însă nu toți își caută dreptatea. Cei mai mulți clienți care le fac reclamații și speră să-și rezolve problemele sunt bărbații cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani și care locuiesc în București. Acesta este profilul consumatorului care se adresează Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Numărul femeilor care se adresează Centrului este în ușoară creștere comparativ cu rezultatele din anul trecut (42% față de 40% în 2018). Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populației active, de la oraș, cu vârste cuprinse între 31 și 60 de ani. Între ianuarie 2018- aprilie 2019 au fost depuse 1.909 de cereri, din care 70% pentru credite de nevoi personale, în timp ce creditele ipotecare sunt aduse în discuție în 30% dintre cazurile care au ca obiect creditele bancare.