Rămânem codaşii Europei la capitolul autostrăzi
Fiecare kilometru de autostradă inaugurat a devenit un motiv de bucurie pentru şoferi, însă România rămâne o ţară a cioturilor de drumuri şi, cu 776 km funcţionali, continuă să fie una dintre codaşele Europei.
După 100 de ani de existenţă ca ţară, România se poate lăuda cu numai 776 de kilometri de autostradă, din care 100 de kilometri moşteniţi de la Ceauşescu. Harta europeană a autostrăzilor prezintă, în dreptul României, doar câţiva „viermişori” răzleţi şi irelevanţi. Cu doar 7 autostrăzi, din care doar 2 finalizate complet (A2 Bucureşti-Constanţa şi A4 ByPass Constanţa), restul fiind bucăţi în construcţie, România arată dezolant privită de sus, precizează o analiză a ziarului “Adevărul”.
Luni seară, autorităţile au inaugurat circa 28 de kilometri din autostrada A10 Sebeş – Turda. Cu toate acestea, şi această porţiune a fost deschisă cu mare întârziere, lucru care caracterizează majoritatea proiectelor de infrastructură ale ţării. Autostrada se întinde pe teritoriul judeţelor Alba şi Cluj şi are o lungime totală de 70 km, pe teritoriul judeţului Alba fiind 62 km. Au fost recepţionaţi luni 31 de kilometri, iar circulaţia se va desfăşura pe 28 de kilometri, de la nodul rutier Aiud şi până la nodul rutier Turda. La finalizarea lucrărilor şi pe loturile 1 şi 2, autostrada va conecta oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş şi Turda.
Cei 28 km de autostradă inauguraţi luni se adaugă celor 15 km deschişi anul trecut, în martie, din lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Astfel, în mai mult de un an şi jumătate de când a venit la guvernare, PSD se poate lăuda că a deschis circulaţiei circa 43 km de autostradă. Cu toate acestea, cei 15 km din A1 Lugoj – Deva erau gata din anul 2016, când la guvernare era Guvernul Cioloş. Promisiunile sunt în continuare măreţe. Ministerul Transporturilor susţinea la începutul anului că va inaugura 150 km de autostrăzi în 2018. Cu toate acestea, nici anul trecut promisiunile nu au fost respectate, ţinând cont că au fost daţi în folosinţă doar cei 15 km din circa 90 km promişi de fostul ministru Răzvan Cuc, conform “Adevărul”.
Flash news
Majoritatea autostrăzilor sunt în construcţie.
Cinci autostrăzi din România sunt în curs de execuţie, iar cea aflată în stadiul cel mai avansat este A1 Bucureşti-Nădlac, din care sunt în folosinţă, pe segmente, 362,6 km. Se mai lucrează la A3 Transilvania, A6 Lugoj-Calafat, A10 Sebeş-Turda şi A11 Arad-Oradea. Recent, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spunea că România are în prezent 13 şantiere care însumează 169 kilometri de autostradă în execuţie.
Fabrică BMW, la numai 40 km de graniţă.
Lipsa autostrăzilor ţine şi investitorii la graniţa cu România. Luni, producătorul de automobile BMW a anunţat că va construi o fabrică de maşini electrice în Debrecen, Ungaria, unde va investi un miliard de euro. Deşi este la mai puţin de 40 km de graniţă sau 75 km de Oradea, gigantul german a ales oraşul ungar pentru infrastructura foarte bună.
Abia construite, au nevoie deja de reparaţii.
Mai multe lucrări de reparaţii au început ieri, pe Autostradai A, tronsonul Deva-Sibiu, conform Centrul Infotrafic, care le recomandă şoferilor să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită. Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a informat că lucrările de plombare a gropilor apărute în carosabil se vor derula pe benzile unu şi de urgenţă ale sensului de mers Deva - Sibiu. De asemenea, se vor efectua reparaţii şi la rosturile de dilataţie a podurilor. Asta în condiţiile în care Autostrada Deva-Sibiu, cu o lungime de circa 115 kilometri, a fost finalizată în 2014!
«Când o să avem autostrăzi, vor pleca multinaţionalele».
De ce nu avem autostrăzi? Iată ce explicaţie a dat ministrul transporturilor, Lucian Şova, în urmă cu o lună! „Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaţionalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Lucian Șova unui deputat care afirmase că în lipsa infrastructurii marile companii, precum Dacia Renault, ar putea pleca din ţară.