RCA pe numele şoferului, nu pe maşină!
Vin vremuri grele pentru şoferi! Asiguratorii vor ca poliţa obligatorie RCA să nu se mai facă pe maşină, ci pe numele fiecărui conducător auto. În prezent, sunt 4,8 milioane de maşini, în timp ce numărul permiselor este de aproximativ 6 milioane, ceea ce înseamnă că bugetul firmelor de asigurări va creşte.
Asiguratorii consideră că o poliţă RCA pentru fiecare maşină nu mai este suficientă şi s-au gândit să ceară modificarea legislaţiei. Astfel, fiecare conducător auto ar putea fi obligat să încheie propria asigurare. "Împreună cu mai mulţi asiguratori mari vom iniţia un proiect pentru modificarea legii RCA. Vom face lobby pentru a trece răspunderea pe şofer, aşa cum se întâmplă în majoritatea ţărilor cu tradiţie. Este nevoie de o schimbarea a legii, o normă a supraveghetorului pieţei nu e suficientă", a declarat Iulius Alin Bucşa, preşedintele directoratului Astra Asigurări, pentru Capital.
Vom cheltui mai mulţi bani
Asta înseamnă că, dacă o familie deţine un singur autoturism, dar o conduc şi soţul şi soţia, se vor face poliţe pentru fiecare membru înparte. Ceea ce ar însemna mai mulţi bani cheltuiţi de şoferi şi conturi îngroşate pentru companiile de asigurări. Cea mai ieftină poliţă RCA, pentru şase luni, costă 161 lei, iar cea mai scumpă poate fi încheiată pentru 534 lei.
Pentru 12 luni, asigurarea are un preţ minim de 293 lei şi unul maxim de 1.007 lei. Ultimele schimbări aduse la asigurările RCA au fost făcute la sfârşitul anului trecut, printr-un ordin al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, aceeaşi instituţie care ar putea aproba sau nu doleanţele marilor companii de asigurari.
Anul trecut s-au înregistrat 15.000 de petiţii
Clienţii au început să prindă curaj în ultima perioadă şi să reclame pe căi oficiale problemele pe care le-au întâmpinat cu asigurătorii, potrivit zf.ro. Astfel, anul trecut au fost contabilizate 15.000 de petiţii la nivelul întregii pieţe, dublu faţă de volumul din 2011.
Cele mai mari nouă companii din piaţa asigurărilor generale au primit în perioada ianuarie-aprilie un număr de 4.250 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi de gestionarea dosarelor de daună, potrivit datelor publicate de asigurători pe site-urile proprii. Ponderea reclamaţiilor ajunge la 0,04% din totalul contractelor, ceea ce înseamnă că unu din 2.800 de clienţi este nemulţumit.
Euroins are cele mai multe reclamaţii, adică 1.244, dintre care 98% au fost întemeiate. Pe locul al doilea în top se situează Astra cu 1.191 de petiţii, dintre care 55% au fost întemeiate. Un procent peste medie al petiţiilor în totalul contractelor a fost consemnat de Uniqa şi Asirom, nivelul indicatorului la ambele companii controlate de investitori austrieci fiind de 0,04%. Pe de altă parte, Generali, Allianz-Ţiriac şi Groupama au înregistrat cele mai puţine plângeri din partea clienţilor.