Reacție scandaloasă a coordonatorului de la Ambulanță la apelul părinților unui bebeluș. ”Ce mă înveți tu pe mine?”
Doi părinţi din județul Cluj au lansat acuzaţii dure la adresa medicului coordonator de la Serviciul unic de urgenţă. Cei doi au sunat cerând ajutor pentru că fetiţa lor, de un an şi nouă luni, părea să aibă probleme grave, însă medicul a refuzat să-i ajute, ba mai mult, le-a vorbit pe un ton repezit.
Întreaga discuţie dintre cei doi părinţi şi medicul care le-a răspuns la apel a fost înregistrată. Surprinzător, în loc să-i ajute, medicul le-a răspuns în doi peri, apoi a închis telefonul. Discuţia a avut loc anul trecut, dar tatăl fetiţei a intrat abia luni, 15 februarie, în posesia ei, după ce a făcut o cerere la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Apoi, el a trimis înregistrarea la Pro TV.
„Tatăl fetiţei: „Sărut mâna, fetiţa urinează şi când urinează are sânge”
Operator ambulanţă: „Medicul de familie, domnu’”.
Tatăl fetiţei: „La ora asta nu am medic de familie”.
Operator ambulanţă: „No şi acuma ce să vă fac pentru asta, nu vă supăraţi? E opărită?”
Tatăl fetiţei: „Nu e opărită”.
Mama fetiţei: „Am observat când urinează e sânge, am schimbat-o de pampers şi plânge”.
Tatăl fetiţei: „Doamna scumpă, am căutat jumătate de oră maşină. Nu e urgenţa? Dacă fata îmi păţeşte ceva, răspundeţi”.
Operator ambulanţă: „Eu nu răspund deloc. E copilul dumitale, nu trebuia să laşi să se ajungă până aici. Nu răspund eu deloc. Înseamnă că nu te-ai uitat la ea, foarte simplu. Eu nu răspund, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, nu sunt ai mei copiii. Eu pe ai mei mi i-am crescut. Eu sunt obligată pe urgenţă. Ce mă înveţi tu pe mine? Tu să îţi vezi de copil mai bine. Răspunzi, că e al tău.”
Abia după al treilea apel la Ambulanță a fost trimisă o mașină
Așa a decurs discuţia dintre părinţii micuţei şi operatorul de la ambulanţă, conform Pro TV.
Tatăl fetiţei, Iosif Zagor, susţine că abia după cel de-al treilea apel la 112 a fost trimisă o ambulanţă. Bebeluşul familiei Zagor s-a vindecat între timp, însă părinţii au decis să facă acest caz public.
De cealaltă parte, conducerea Serviciului de Ambulanţă Cluj a deschis o anchetă. „La ora aceasta este o anchetă în curs. Comunicarea cu pacienţii trebuie să fie pe prim plan. Este un loc stresant, unde este agitaţie de multe ori, şi vedem rezultatele anchetei. Din punctul meu de vedere, trebuia o comunicare mult mult mai bună cu pacientul respectiv”.