Reguli rutiere în Europa

18 mai 2015 15:06   Național
Ultima actualizare:

Pentru a veni în ajutorul şoferilor care se deplasează în afara graniţelor României, Click! şi Acr.ro prezintă principalele reguli rutiere în Europa. Sunt chestiuni de care este bine să ţineţi cont pentru a vă putea bucura de călătorii liniştite.

Reguli rutiere în Europa: 1. Germania

În cazul în care condiţiile atmosferice nu permit o vizibilitate de peste 50 metri, viteza maximă admisă este de 50 km/h. Este una dintre cele mai importante reguli rutiere în Europa, mai ales în Germania. Pentru reducerea nivelului de emisii de particule fine au fost introduse, în câteva oraşe din Germania, restricţii de trafic. Astfel, şoferii sunt atenţionaţi prin indicatoare că trebuie să deţină vignette de culoare verde, galben, roşu, care să le permită accesul pentru fiecare din aceste zone. Vignettele sunt eliberate de către Staţiile de Inspecţii Tehnice autorizate, iar amenda în cazul nerespectării accesului în aceste zone este de 40 euro. Culoarea depinde de tipul de motorizare, precum şi de norma de poluare a vehiculului, iar vinetta trebuie obligatoriu lipită pe parbrizul maşinii şi nu poate fi transferată unui alt autovehicul.

Reguli rutiere în Europa: 2. Franţa

Şoferii suprinşi în trafic cu o viteză mai mare cu 40 de km/h faţă de viteza maximă stabilită pentru tronsonul de drum respectiv rămân pe loc fără permisul de conducere. Începând cu 1 iulie 2012, toţi conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să aibă asupra lor în timp ce conduc un alcooltest certificat de către autorităţile franceze. Pe drumurile acoperite cu gheaţă sau zăpada este recomandat ca autovehiculele să fie echipate cu cauciucuri de iarnă marcate M&S, iar adâncimea profilului acestora trebuie să fie mai mare de 3,5 mm. Autovehiculele de transport marfă trebuie echipate în spate cu 2 lumini roşii, 2 triunghiuri reflectorizante şi lumini pentru numărul de înmatriculare. În faţă, trebuie să existe 2 reflectoare albe şi 2 lumini laterale. De asemenea, pe fiecare parte trebuie să existe benzi reflectorizante portocalii.

Reguli rutiere în Europa: 3. Ungaria

În situaţia în care în Budapesta, în 2 zile consecutive, se înregistrează depăşiri ale limitei maxime a nivelului de particule toxice în aer, atunci autovehiculele cu motorizări non-Euro, Euro 1, Euro 2 au interdicţie de a circula în oraş între orele 06.00 – 22.00. Pe şoselele cu cel puţin 2 benzi pe sens şi pe autostrăzi, în măsura în care apar blocaje în trafic, şoferii sunt obligaţi să realizeze un coridor de urgenţă. Acesta va fi creat astfel: şoferii de pe prima bandă se vor opri cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, iar cei de pe banda a doua se vor opri cât mai aproape de marginea din stânga a sensului de rulare, astfel încât între aceste 2 şiruri de maşini se va crea acest coridor care va permite maşinilor de intervenţie să se deplaseze cât mai uşor în vederea intervenţiilor necesare. Trebuie să respectaţi aceste reguli rutiere în Europa, pentru a nu avea necazuri cu autorităţile.

Reguli de circulaţie în Europa: 4. Austria   

Între 1 noiembrie şi 15 aprilie, toate vehiculele care circulă pe şoselele din Austria vor fi echipate cu cauciucuri de iarnă, marcate M&S, sau cauciucuri all-season, marcate M&S, iar adâncimea profilului trebuie să fie de cel puţin 4 mm. Lanţurile de zăpadă sunt permise doar pentru porţiunile de drum acoperite cu cantităţi mari de zăpadă, pentru a nu produce distrugeri ale stratului de asfalt. Este, de asemenea, obligatorie crearea coridorului de urgenţă pe autostrăzi şi pe drumurile cu cel puţin 2 benzi pe sens în cazul în care intervin blocaje în trafic. Viena dispune de mari zone pietonale, iar parcarea autovehiculelor este strict limitată, la 3 ore în ‘zonele albastre’. Aceste zone sunt semnalizate printr-un indicator – cerc albastru, cu o bordura roşie, tăiat de o diagonală roşie, care conţine cuvântul ‘Kurzparkzone’.

Mai multe