«Rondul ăsta e cât jeepul meu»

18 mai 2012 19:34   Național
Ultima actualizare:

Ca să fii şofer în Bucureşti trebuie să treci testul răbdării. Pe lângă gropi, aglomeraţie, indicatoare rutiere care lipesc ori sunt acoperite de copaci şi sensurile giratorii au devenit o problemă. Constructorii le-au înălţat atât de mult încât nici din jeep nu ai vizibilitate.

Am ajuns la concluzia că nimic nu e făcut ca la carte. Nici măcar sensurile giratorii!

Ca să „mănânce" cât mai mult ciment, bordură şi pavele acestea sunt înălţate până „la cer".

În plus, primăriile, prin Administraţiile Domeniului Public, plantează pe ele floare lângă floare şi arbust lângă arbust, de ajung să semene cu adevărate grădini.

Frumos, însă periculos! Şoferii ridică privirea cât pot, doar, doar să vadă dacă se mai află în sens altă maşină.

„Sensul ăsta e cât jeepul meu! Nu am vizibilitate şi nici eu nu sunt observat de un alt participant la trafic.

Ar trebui să facă un cerc din bordură, aproape de nivelul solului, şi gata.

Când e vorba de un sens giratoriu mare, cum e cel de la Casa Presei, nu mă deranjează, dar la cele mici, încurcă", ne-a spus Constantin Gună.

La intersecţia străzii Aerportului cu Şos. Odăii întâlneşti aşa ceva, dar şi pe Şos. Chitila sau Bd. Pipera cu Centura de Nord a Capitalei, unde bordura măsoară între 50 şi 70 cm înălţime.

Şos. Odăii. Plantele nu sunt foarte mari, în schimb taluzul este înalt cât o maşină

Şos. Pipera. Nici aici lucrarea nu respectă normele, iar taluzul ajunge la 50 de centimetri înălţime

Rondurile trebuie să aibă 10 cm înălţime

Specialiştii în construcţii spun că sensul giratoriu trebuie să respecte anumite reguli.

Pe lângă lăţime şi rază, înălţimea e şi ea un criteriu obligatoriu, iar pavajul nu trebuie să fie înclinat.

„Într-un sens trebuie să ai vizibilitate. Rondul nu trebuie să depăşescă 10, maximum 20 cm de la asfalt, iar dacă primăriile pun plante pe el, acestea nu trebuie să obtureze vizibilitatea", ne-a explicat unul dintre inginerii de la Astaldi.

Beneficiarii drumului trebuie să se sesizeze şi să-l pună pe constructor să-l refacă, în aşa fel încât să respecte normele.

Mai multe