Ruina asta face mai mulţi bani decât birourile
De peste 25 de ani face umbră pământului, însă niciodată n-a fost folosită pentru ce a fost proiectată. Cea mai cunoscută clădire abandonată din Capitală face mai mulţi bani decât unele noi, din centrul oraşului.
În 1989 era pe punctul de a fi dat în folosinţă ca imobil de locuinţe. Revoluţia a blocat proiectul imobiliar gândit pe vremea lui Ceauşescu şi, în decurs de un an, a fost prădată bucată cu bucată. Clădirea cu opt etaje situată la intersecţia str. Nicolae Caranfil-str. Av. Alexandru Şerbănescu a devenit repede reşedinţa de lux a oamenilor străzii. În 2014, închiriată în scop publicitar, clădirea produce mai mulţi bani decât una nouă din centrul oraşului. Firma de reclamă outdoor care deţine drepturile de folosinţă în scop publicitar, Impact Outdoor, percepe sume colosale pentru amplasare de bannere pe faţada acesteia.
Cine vrea să-şi pună un mesh publicitar pe întreaga faţadă (1.600 mp) trebuie să plătească 25.000 € pe lună, preţ în care intră chiria şi taxa de publicitate plătită autorităţilor locale (3% din valoarea chiriei). La această sumă se mai adaugă aproape 10.000 €, costul afişului publicitar, şi circa 7.000 €, costul amplasării/dezafectării afişului.
Cu sume mult mai mici poţi închiria o clădire de birouri întreagă în centrul Bucureştiului. Spre exemplu, administratorii unui imobil de 1.747 mp cu trei etaje din zona Universităţii încasează lunar sub 21.000 € din chirie. Cu 20.250 € poţi închiria o altă clădire de birouri din Cotroceni, care are 1.500 mp, complet mobilată şi utilată.
Este abandonată de peste 25 de ani
Clădirea a fost abandonată imediat după 1989, iar în 1996 a fost cumpărată de afaceristul Fahti Taher. Omul de afaceri Viorel Cataramă a intenţionat să o preia de la Taher pentru a o termina, însă a renunţat când s-a pierdut în hăţişul actelor de proprietate. Din 2004, imobilul e deţinut de o firmă cu patru angajaţi, Agrosilva International SRL, în prezent în insolvenţă. Societatea a fost amendată de autorităţile locale pentru că nu şi-a îngrijit proprietatea. Acum firma încasează bani de pe urma clădirii, pe care o pune la dispoziţia furnizorilor de spaţiu publicitar.