S-a deschis complet Secțiunea 5 din A1 Sibiu – Pitești. Cum arată drumul până la Curtea de Argeș. VIDEO
Traficul rutier pe autostrada A1 Sibiu – Pitești se extinde din 11 iunie 2025, odată cu deschiderea completă a Secțiunii 5, între Curtea de Argeș și Pitești. Tronsonul final de 14,57 kilometri a fost dat în folosință cu trei luni înainte de termenul contractual. Acesta permite circulația neîntreruptă pe o distanță de aproximativ 140 km între Curtea de Argeș și București.


Construcția a fost realizată de compania WeBuild, în baza unui contract de 356 de milioane de euro. Deschiderea acestui tronson marchează o etapă-cheie în realizarea Coridorului 4 Paneuropean.
Porțiunea Pitești – Curtea de Argeș, finalizată înainte de termen
Începând cu miercuri, 11 iunie, de la ora 15.00, șoferii pot circula pe întregul tronson al Secțiunii 5 din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești. Ultima porțiune, de 14,57 kilometri, a fost finalizată mai devreme cu trei luni față de termenul contractual.
În urma acestei inaugurări, drumul de mare viteză devine complet funcțional pe ruta Curtea de Argeș – București, însumând aproximativ 140 km.


„Circulația pe încă 14,57 kilometri ai autostrăzii Sibiu-Pitești se deschide astăzi, 11 iunie 2025, la ora 15.00! Se va putea circula astfel pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri”, anunță Cristian Pistol, directorul Companiei de Drumuri.






Contractul pentru realizarea întregii Secțiuni 5, cu o lungime totală de 30,35 km, a fost semnat în mai 2020 cu compania WeBuild (fostă Astaldi).
Lucrările au presupus un an de proiectare și patru ani pentru execuție, fiind finanțate cu aproximativ 356 milioane de euro, fără TVA. În prezent, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 95%, conform datelor transmise de CESTRIN.
A1 Sibiu – Pitești: progresul pe celelalte secțiuni
Autostrada A1 Sibiu – Pitești este esențială pentru conectarea centrului și vestului României la rețeaua europeană de transport, făcând parte din Coridorul 4 Paneuropean. Proiectul are o lungime totală de 122,11 kilometri și este împărțit în cinci secțiuni.
Până acum, s-au deschis traficului următoarele:
- Secțiunea 1, între Sibiu și Boița (13,17 km), operațională din decembrie 2022.
- Secțiunea 5, Pitești – Curtea de Argeș, în două etape: prima parte de 15 km în decembrie 2024, iar restul în iunie 2025.
Tuneluri și lucrări complexe pe Valea Oltului
Celelalte secțiuni sunt în diverse stadii de execuție:
- Secțiunea 2, Cornetu – Boița (31,3 km), include șapte tuneluri și este în lucru după semnarea contractului în februarie 2022 cu un constructor turc.
- Secțiunea 3, Tigveni – Cornetu (37,4 km), cea mai scumpă licitație din România, a intrat în execuție la începutul lui 2025.
- Secțiunea 4, Curtea de Argeș – Tigveni, construită de austriecii de la PORR, a avansat semnificativ, fiind deja finalizate ambele galerii ale tunelului Momaia.
Autostrada ar urma să fie finalizată complet între 2026 și 2027, în funcție de dificultatea lucrărilor rămase, în special în zonele montane.