S-a deschis parcarea de la Străulești. Aici îți lași mașina și pleci la serviciu cu metroul
Cine locuiește în nordul Capitalei și lucrează în cealaltă parte a orașului poate scăpa de traficul infernal. De astăzi, (12 noiembrie) s-a deschis parcarea de la Străulești, unde ora costă 1 leu.
O parcare la intrarea în București care are conexiune cu metroul ,rețeaua de autobuze și tramvaie și taxi.
Este singura de acest fel din oraș și s-a deschis astăzi la Străulești, în vecinătatea Lacului Străuleşti.
Autoritățile spun că lucrarea de tip Park&Ride va ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localităţile învecinate precum Mogoşoaia sau Buftea și va descongestiona traficul din Capitală.
Parcarea de la Străulești are 660 de locuri
Sunt 660 de locuri disponibile, taxate cu 1 leu ora, astfel că șoferii care intră în oraș au posibilitatea să-și lase mașina aici și să-și continue drumul cu metroul, care are accesul în stație fix de la parterul parcării.
Terminalul este deschis zi și noapte, iar șefii Metrorex speră ca cel puțin 60% din capacitate să fie ocupată.
”Nu vom permite accesul gratuit, dar ne vom gândi la o modalitate de plată în cazul celor vor să parcheze zilnic. Un abonament, o reducere pe baza cartelei de metrou. Deocamdată, testăm piața, vedem cam câți clienți avem și peste șase luni vom decide”, a precizat Dumitru Şodolescu, directorul general al Metrorex.
Plata se face la aparatele montate atât cu bancnote, cât și cu monede, iar 15 minute sunt gratuite după efectuarea plății. Cine pierde tichetul emis trebuie să achite 70 de lei.
La ora 12.00, după ce parcarea a fost inaugurată, nici un șofer nu a venit să parcheze contra cost.
Parcarea de la Străulești se află pe trei etaje
Terminalul multimodal are un regim de înălțime parter plus trei etaje și are în alcătuirea sa un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc şi interurban și autogară cu 11 locuri de parcare.
Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.
Depoul Străulești are dormitoare pentru mecanici
Tot astăzi s-a deschis și Depoul Străuleşti. Acesta are o suprafață de 11.000 mp și 13 linii, unde pot fi garate sau reparate în același timp șapte trenuri.
Tot aici vor fi trase și garniturile care vor circula pe viitoarea Magistrală 6- spre Otopeni. În cadrul aceluiași proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar și un teren de sport.
În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.)
Galeria de legătură cuprinde zona de schimbătoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces către fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare şi ieşire de la liniile de parcare, manevra pentru operația de spălare sau manevra pentru operația de strunjire a roților.
Construcţia Depoului şi Terminalului Multimodal Străuleşti a fost finanţată de la bugetul de stat și a costat aproximativ 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajările exterioare.