«Să le fie ruşine că-şi bat joc de noi». Deschiderea Autostrăzii Urbane, dezamăgire pentru șoferi
Autostrada Urbană a fost aşteptată de şoferi ca pâinea caldă. Imediat ce s-a făcut ora 16.00, aceştia au făcut coadă pe Şos. Petricani ca să intre pe ea. Dar, surpriză! Ora anunţată de autorităţi nu s-a respectat, pentru că recepţia nu era gata. Supăraţi, au început să huiduie şi să întrebe de ce au fost minţiţi.
Doar în România se poate întâmpla aşa ceva. De câteva zile, cei la Compania Naţională de Infrastructură Rutieră din România (CNAIR) au anunţat că din 14 decembrie se va circula, în sfârşit, pe cei 3,3 km din Autostrada Urbană, iar vineri au precizat şi ora:16.00. Presa a preluat informaţia, astfel că şoferii s-au aşezat nerăbdători în faţa balizelor ca să o inaugureze. Dar, surpriză! Comisia de la Inspectoratul de Stat în Construcţii nu finalizase recepţia şi verifica încă documentele. Unii au renunţat repede, alţii s-au încăpăţânat să aştepte, mai ales că toată Şos. Petricani era blocată. Maşinile stăteau la cozi kilometrice în faţa barierei, că doar trecea trenul.
Claxoanele te asurzeau, iar poliţiştii veniţi pentru autostradă nu mai făceau faţă haosului şi furiei şoferilor. “Plec la Sinaia cu familia şi nu mă încumet să plec pe DN1. E trafic de coşmar”, ne-a spus un şofer.
Un altul voia să ajungă acasă, la Ploieşti. ”De zece ani fac naveta şi aştept autostrada asta. Să le fie ruşine că-şi bat joc de noi”. ”Locuiesc în Ştefăneşti, iar dacă o iau pe autostradă ajung în câteva minute. Voi aştepta până dau drumul”, ”Huo! Ruşine să vă fie. Nu fac infrastructură, nu fac nimic. Totul se tărăgănează în România”, şi-au spus oamenii oful. Şi, colac peste pupăză, intrarea pe autostradă nu era semnalizată. Nu se ştia pe unde se intră şi pe unde se iese. Când jurnaliştii prezenţi au observat grozăvia, muncitorii au fost puşi să caute indicatoarele. Erau pierdute pe şantier.
”Am descoperit că nu sunt aceste indicatoare şi că anumite persoane ar putea fi induse în eroare de configuraţia intersecţiei şi s-a luat decizia montării lor, care se aflau în proiect. Constructorul trebuia să le monteze, dar a uitat”, a precizat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Autostrada Urbană s-a deschis până la urmă la ora 19.00, este luminată, se circulă limitat la 100, respectiv 70 km/h şi la intrarea în oraş este semaforizată. Bucata de 3,3 km face parte din A3 Bucureşti-Ploieşti şi a fost construită în doi ani. Odată cu ea au fost inauguraţi încă 3 km, finalizaţi în 2014, dar care nu au putut fi daţi în folosinţă până ieri. Drumul de viteză de la Bucureşti şi până la Ploieşti totalizează 63 km. Pe primii 56 km s-a circulat încă din 2012, dar până la Centura de Nord a Capitalei. Lucrările la întreaga autostradă au durat 11 ani.