Săpăturile la Magistrala 5 de metrou au fost încheiate, cârtița Filofteia a ieșit la suprafață
Este ora 10.20 și în parcul Operei din București, cârtița Filofteia își face apariția triumfătoare! A avut nevoie de jumătate de oră pentru a excava și ultimii metri ai magistralei 5 de Metrou, Râul Domanei-Eroilor. Momentul marchează terminarea operațiunilor de săpare a tunelurilor pentru această nouă investiție a metroului bucureștean. În luna septembrie Filofteia și sora ei Varvara vor fi aduse la suprafață de două macarale gigant și vor fi dezasamblate
Directorul general Metrorex, Marin Aldea a anunțat că în al doilea semestru al lui 2018 românii vor putea circula pe această magistrală.
Directorul Metrorex a spus că pe această linie vor circula metrouri din flota existentă, însă se lucrează la caietul de sarcini pentru achiziţia a 13 trenuri.
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor fiind 2014. Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autorităţile susţinând că lucrările vor fi terminate la finalul anului 2017.
Proiectul Magistrala 5 de metrou - Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiţei va avea o lungime totală de aproape şapte kilometri, un număr de 10 staţii şi un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.
Constructorul secţiunii Râul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (România)