Scădere dramatică a vânzărilor de maşini noi

1 februarie 2013 11:34   Național
Ultima actualizare:

Potrivit unui comunicat al APIA remis agenţiei Mediafax, piaţa de autovehicule resimte impactul negativ al importului masiv de maşini second hand, care la un volum de aproximativ 175.000 de unităţi la autoturisme şi 43.000 la vehicule comerciale, au o creştere de 85%, respectiv 40% faţă de 2011. "La aceste cifre rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte două rulate. Peste 76.000 (44%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de zece ani", sunt câteva dintre concluziile la care au ajuns reprezentanţii asociaţiei.

Topul pe mărci al vânzărilor de vehicule noi este condus de Dacia (19.948 de unităţi, respectiv 27,6% din total), urmată de Volkswagen (11,1%), Skoda (8,7%), Renault (6,6%), Ford (6,5%) şi Hyundai (4,6%). Pe modele, clasamentul este format din Dacia Logan (9.780 de unităţi), Dacia Duster (5.346 unităţi) şi Skoda Octavia (3.350 unităţi).În funcţie de tipul de combustibil, piaţa este împărţită aproape egal între maşinile echipate cu motoare diesel (51,3%) şi cele cu benzină (48,7%).

Mai multe