Scandalul «târăşte-te în genunchi la şcoală» a împărţit ţara în două
Scandalul în care e implicat un profesor de la Colegiul „Tudor Vianu” din Capitală se amplifică, pe fondul lipsei de reacţie a conducerii liceului. Mai mult, asociaţia părinţilor de la „Vianu” spune că incidentul în care un elev ar fi fost pus de profesor să se târască în genunchi pentru o notă „nu este izolat”.
Au trecut patru zile de când profesorul de Matematică Severius Moldoveanu, de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu”, este acuzat că i-ar fi propus unui elev din clasa a X-a să se târască în genunchi până la catedră pentru a-şi mări nota. Acuzaţia vine din partea unui alt profesor, de la o şcoală particulară, Marcel Bartic, şi a creat o adevărată isterie, mai ales în spaţiul virtual. Cele spuse de Bartic sunt infirmate, însă, categoric de o parte a elevilor de la „Vianu”, care spun că totul a fost o glumă venită din partea copiilor, şi nu a profesorului.
„Era ora de matematică, iar profesorul Severius Moldoveanu ne-a adus tezele. Unii dintre noi au luat note mari, alţii au luat şi note mici. Printre ei s-a numărat şi Marcus, băiatul despre care s-a spus că a fost umilit de profesor pentru un punct în plus la teză”, a povestit, pentru „Adevărul”, una dintre elevele clasei a X-a. „Gluma a fost iniţiată de cealaltă clasă de a X-a, unde un elev l-a întrebat pe profesor dacă îi dă un punct în plus dacă se târăşte în genunchi. Evident, răspunsul a fost că nu. Gluma a fost transmisă şi la clasa noastră. Noi i-am sugerat lui Marcus, care era nemulţumit de nota 5, să îngenuncheze pentru un punct. Şi a făcut-o. Toată clasa a ştiut că e o glumă. 5-ul pe care l-a obţinut Marcus a fost trecut în catalog fără a fi modificat. Şi profesorul a fost surprins, i-a zis că aşa ceva nu se face”, a zis fata.
Pe de altă parte, sâmbătă, Asociaţia Părinţilor CNI „Tudor Vianu” a luat atitudine: „Deşi nu există şi nu va fi cazul de nici o sesizare oficială din partea elevului în cauză sau a părinţilor săi, considerăm că evenimentul este grav şi nu trebuie tratat «în nota obişnuită» a sistemului (…) Clasarea incidentului şi etichetarea lui drept «o glumă» nu face decât să fie un indicator de rezultat pentru ce se întâmplă de mulţi ani în sistemul şcolilor de elită din Bucureşti şi, posibil, la nivel naţional (…) Atragem atenţia că, din informaţiile pe care le avem, acest incident nu este izolat şi tinde să devină un fenomen.”