Scoți bani de la bancomat? Îți va apărea pe ecran cât plătești pentru comisioane
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le-a pus gând rău bancherilor, și nu numai. Reprezentanții instituției propun emiterea Ordinului privind unele măsuri de informare a cetățenilor de către prestatorii de servicii în momentul în care aceștia fac plăți prin intermediul ATM-urilor.
Faci cu cardul de debit sau cel de credit la terminalele ATM? Atunci prestatorii de servicii vor fi obligați să te informeze asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporți. Asta arată Ordinul gândit de cei de la ANPC. Dacă va devein lege, pe ecranul video al monitoarelorde la bacomate, vor fi înscrise, în ordinea operaţiunilor efectuate, toate informaţiile legate de costurile tranzacției (în sumă exactă). Astfel, vei avea posibilitatea să renunți la efectuarea plății sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, ori alte servicii solicitate. Totodată, documentul reglementează și situațiile de blocare/reținere a cardului de debit/credit în bacomat. Băncile vor fi obligate să informeze, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la:
a) termenul maxim în care poți reintra în posesia cardului blocat/reținut;
b) indicarea numărului de telefon la care trebuie să apelezi în cazul în care cardul a fost blocat/reținut, precum și intervalul orar în care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plată.
Ordinul este în dezbatere publică pe site-ul ANPC (www.anpc.ro , prima pagină, secțiunea Propuneri Legislative), perioada de consultare/transmitere notificări fiind 01.09 – 11.09.2014. Propunerile și observațiile se pot trimite la adresa office@anpc.ro.