Service-urile auto intră în război cu companiile de asigurări
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) vrea modificarea de urgenta a normelor de solutionare a petitiilor indreptate impotriva companiilor de asigurari care nu respecta clauzele contractuale cu clientii lor.
Reprezentantii ASSAI au profitat de faptul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara intentioneaza sa modifice sistemul de solutionare al reclamatiilor indreptate impotriva asiguratorilor. Printre propunerile aduse de patronii service-urilor auto la noul proiect legislativ se numara si amendarea companiilor de asigurari care depasesc un anumit plafon de reclamatii.
Amenda usturatoare
70.000 de euro ar trebui sa plateasca asiguratorii care inregistreaza mai mult de 300 de reclamatii intr-un an, daca propunerea ASSAI ar fi pusa in practica. Reprezentantii asociatiei sustin ca s-au vazut nevoiti sa faca aceste completari la noul text de lege dupa ce au vazut ca, in noul proiect legislativ, interesele firmelor de asigurari sunt mai bine reprezentate decat cele ale asiguratilor.
"Actuala propunere a ASF de modificare a normei privind solutionarea reclamatiilor continua sa protejeze mai curand firmele de asigurari si nu asiguratii romani, situatie care pune inca o data la indoiala interesele dupa care Autoritatea se ghideaza in misiunea sa de protejare a asiguratilor romani si ridica semne de intrebare asupra nivelului de pregatire al specialistilor din cadrul ASF", mentioneaza Cristian Muntean, presedintele ASSAI.
Cu jalbele la vedere
Alte modificari legislative cerute de ASSAI vizeaza expunerea vizibila a numarului de reclamatii inregistrate de o companie de asigurari pe site-ul acesteia. O rubrica "reclamatii petenti" in care sa figureze numarul reclamatiilor inregistrate in ultimele trei luni si una cu cele inregistrate in ultimul an ar trebui sa fie expuse, la vedere, pe site-urile fiecarei companii de asigurari, sustin reprezentantii ASSAI.
De asemenea, la momentul incheierii politei de asigurare, numarul de reclamatii inregistrate de companie ar trebui sa figureze in contract, iar asiguratul sa semneze in cunostinta de cauza si pentru luarea la cunostinta a acestui aspect. "Fara semnatura clientului pentru luare la cunostinta a numarului de reclamatii, polita nu este valabila", se solicita in propunerile ASSAI.
Numar dublu de reclamatii
In ultimii trei ani, numarul reclamatiilor depuse impotriva asiguratorilor romani s-a dublat. Analiza anului trecut, facuta publica de ASF in vara acestui an, arata ca in 2013 au fost intregistrate 15.000 de plangeri impotriva companiilor de asigurari, un numar dublu fata de cel inregistrat in 2011.
Campioana absoluta a fost Euroins, cu 1244 de sesizari depuse la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, 98% dintre acestea dovedindu-se intemeiate. In top mai intra si Astra Asigurari si Omniasig. Majoritatea soferilor asigurati au reclamat lipsa de asistenta in recuperarea daunelor.