Sinucidere Costel Comana Regiotrans
Vestea dimineţii de joi 26 februarie a fost cu siguranţă cea despre sinuciderea lui Costel Comana, patronul Regiotrans. Potrivit presei din Costa Rica, milionarul român a fost găsit spânzurat în toaleta avionului cu care călătorea. Click! îţi prezintă problemele pe care omul de afaceri le avea cu legea în România dar şi ce avere avea acesta în ţară.
Costel Comana a murit miercuri, 25 februarie, la bordul aeronavei columbiene Avianca, la ora locală 09.05 (18.05, ora României). Potrivit Noticiasrcn.com, românul plecase din Brazilia spre Costa Rica, trecând prin Bogota. Sursa citată a precizat că bărbatul a părăsit Brazilia, pentru a evita să fie prins. Omul de afaceri Costel Comana, care controla operatorul de transport feroviar Regiotrans, alături de Iorgu Ganea, era cercetat în dosarul în care oficiali din Ministerul Transporturilor şi din CFR sunt suspectaţi de luare de mită pentru favorizarea unor firme la licitaţii. În acest dosar, omul de afaceri Iorgu Ganea şi Estrella Ştefănescu, şefa Serviciului Urmărire Transporturi din CFR, au fost arestaţi preventiv în 20 februarie.
Sinuciderea lui Costel Comana, patronul Regiotrans. Ce spun procurorii DNA despre dosarul milionarului
Procurorii au făcut, în 18 februarie, percheziţii la Ministerul Transporturilor, Compania Naţională CFR, Regionala CFR din Braşov şi mai multe firme şi susţin faptul că, în perioada decembrie 2011 - ianuarie 2012, prin intermediul lui Claudiu Dumitrescu, reprezentant al Ministerului Transporturilor în compania CFR Călători, oamenii de afaceri Comana și Ganea au acţionat constant în comisiile specializate din MT pentru menţinerea modului de calcul al subvenţiei prevăzute în contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători aferente perioadei 2012 - 2015, informează mediafax.ro.
În perioada 28 septembrie 2012 - 19 decembrie 2012, Dumitrescu le-ar fi divulgat sistematic celor doi oameni de afaceri date şi informaţii cu privire la strategia vizată pe linia obţinerii subvenţiei pentru transportul feroviar de călători de către principalul concurent al firmei Regiotrans - operatorul naţional de călători SNTFC "CFR Călători" SA Bucureşti. Astfel, în 28 septembrie 2012 Dumitrescu i-ar fi informat pe cei doi despre intenţia companiei CFR Călători de a creşte cu aproximativ trei milioane numărul de kilometri pe care intenţionează să-i opereze în cadrul pachetului minim social pentru anul 2013, aspect care ar fi determinat diminuarea coeficientului tren/kilometru calculat pentru ceilalţi operatori feroviari privaţi, inclusiv Regiotrans.
Estrella Ştefănescu este acuzată că ar fi favorizat Regiotrans şi RC-CF Trans, firmele oamenilor de afaceri Iorgu Ganea şi Costel Comana, în licitaţii, primind în schimb de la aceştia diverse bunuri şi servicii, printre care card de combustibil, cazări la pensiuni, telefoane mobile, dar şi bani pentru a participa la o nuntă în familie, se arată în documentele anchetatorilor.
Sinuciderea lui Costel Comana, patronul Regiotrans. Ce avere lasă în urmă milionarul
Costel Comana ocupă locul 166 în ultima ediţie a Top 300 Capital cu o avere estimată la 30-31 mil. euro, fiind urmat de partenerul său Iorgu Ganea, amândoi patroni ai Regiotrans. La sfârşitul lui 2013, o ştire publicată de Reuters anunţa una dintre cele mai mari tranzacţii din business-ul românesc, preluarea cu 67 mil. euro a 70% din Regiotrans de către Deutsche Bahn, cea mai mare companie feroviară din Europa. Ştirea nu s-a dovedit reală, dar a fost prilejul prin care milionarii au recunoscut că afacerea lor a atras interesul altor mari concerne europene.
Regiotrans nu este singura afacere de anvergură din portofoliul celor doi milionari. RC-CF Trans, companie care are ca obiect de activitate exploatarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 16 mil. euro.
Omul de afaceri Costel Comana, care controla societatea Regiotrans şi era anchetat într-un dosar de corupţie, şi care s-a sinucis în toaleta unui avion spre Costa Rica, a lucrat la CFR Braşov în anii '90, perioadă în care a fost avansat şef de gară la CFR Braşov Triaj şi apoi la CFR Călători Braşov.
În anul 2000, Costel Comana a decis să-şi dea demisia de la CFR şi să-şi deschidă propria afacere, tot în domeniul feroviar, alături de Iorgu Ganea, care deţinea o sală de jocuri în Gara Braşov, acesta din urmă fiind în prezent arestat într-un dosar de coruptie.