Sorin Cîmpeanu, declarații înainte de începerea școlii. Mărturisire personală despre copilul său defavorizat de unii profesori

30 august 2021 12:33   Național
Ultima actualizare:

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a făcut luni dimineață mai multe declarații de presă, cu ocazia demarării procesului de reamenajare a Clubului Cireșarii din sectorul 1 al Capitalei. Iată ce a spus despre începerea școlii în valul 4 al pandemiei de Covid și ce mărturisire personală a făcut în fața jurnaliștilor.

Peste două săptămâni începe școala, dar, în același timp, autoritățile anunță zi de zi creșterea numărului de îmbolnăviri cu Covid. Valeriu Gheorghiță, șeful campaniei de vaccinare în România, declara recent că în octombrie s-ar putea să avem chiar și câte 2000 de noi cazuri pe zi. Iată un motiv serios de îngrijorare căci, șa cum știm cu toții, varianta Delta afectează în mare măsură copiii. 

  • Toți elevii încep școala cu prezență fizică

„Cel  mai important anunț este acela că în data de 13 septembrie vom începe școala cu prezența fizică pentru absolut toți preșcolarii și pentru absolut toți elevii, fără nici un fel de diferențiere. Va trebui să ne asigurăm că sunt respectate măsurile sanitare. Va trebui să ne asigurăm că există măști de protecție suficiente. Va trebui să ne asigurăm că școlile sunt pregătite”.

  • Condiții pentru organizarea festivității de deschidere a anului școlar 

„Vor fi organizate festivități de deschidere a noului an școlar. Am stabilit că este normal să permitem organizarea de festivități de deschidere a anului școlar din moment ce sunt permise tot felul de alte evenimente cu două condiții: prin excepție masca este obligatorie la interior dar din 13 septembrie ea va fi obligatorie și la exterior pentru că sunt mari aglomerări de persoane: elevi, părințo, bunici, cadre didactice, profesori. De asemenea, festivitatea va avea o durată de o oră și jumătate”. 

  • Sorin Cîmpeanu, despre măștile de protecție din școli 

„Există stocuri suficiente de măști de protecție. Există câteva milioane de măști de protecție în rezerva de stat gestionate de Departamentul pentru situații de Urgență, există la Ministerul Sănătății, există la autorități locale”.

„Am lansat o interogare în tot sistemul de educație către toate inspectoratele școlare județene pentru  a ne spune ce stocuri de măști au. Și Ministerul Educației s-a implicat, am semnat contracte de donații și sponsorizări în beneficiul inspectoratelor școlare acolo unde stocurile au fost mai reduse, iar astăzi în ședința de Guvern va fi promovată o reglementare prin care autoritățile locale vor pune la dispoziția școlilor măști de protecție. Există stocuri, știm exact pe fiecare județ: 500, 600, 700 de mii de măști. Acestea vor fi puse la dispoziția școlilor pentru asigurarea protecției sanitare pentru elevi și pentru cadrele didactice”. 

  • De ce profesia părinților nu va mai fi trecută în catalog 

„Acele date despre profesia și ocupația părinților nu au nici un fel de relevanță pentru profesori. Elevul trebuie să fie apreciat obiectiv indiferent că este un copil de ministru sau părinții lui au o altă profesie să spunem mai jos în ierarhia socială. Pentru a nu promova false ierarhii. Pentru a promova un acces echitabil la educație a tuturor elevilor. Pe de altă parte. Aceste informații care nu-l ajută pe profesor în evaluare pentru că evaluarea trebuie să fie obiectivă, standardizată, să măsoare progresul elevului și nici un fel de alte criterii. Aceste criterii vor face parte din dosarul de ajutor social pentru că sunt acele burse al căror cuantum tocmai vrem să-l modificăm, să-l ridicăm. În  afară de bursele de performanță și de bursele de merit,  pentru bursele de studiu și cele de ajutor social veniturile părinților sunt luate în calcul. Sunt luate în calcul pentru acei elevi care fac solicitare de sprijin”.

  • Sorin Cîmpeanu, despre copilul său favorizat și defavorizat de profesori doar pentru că tatăl lui era ministru 

La întrebarea „Au fost cazuri în care s-au făcut diferențe între elevi pe baza ocupației părinților? V-au fost semnalate astfel de situații?” Sorin Cîmpeau a ales să răspundă pe baza experienței proprii. 

„Dacă rămânem ancorați în realitate, știm bine că da. N-o să mă raportez la experiențele altora dar am avut și eu copil care a fost elev și care a avut pe de-o parte de suferit de la unii care nu-l plăceau pe tatăl lui ministru, a avut avantaje de la alții care îl plăceau pe tatăl lui ministru. Deci toate aceste lucruri sunt incorecte. Nu sunt tolerabile iar această reglementare ajută la o evaluare obiectivă a elevilor”.

  • Participarea la ore a elevilor vaccinati chiar dacă rata de incidență trece de 6 la mie, o idee la care s-a renunțat

„A fost o ipoteză la care s-a renunțat la solicitarea consiliului național al elevilor care au prezentat argumente, au spus că această participare diferențiată în funcție de vaccinați și nevaccinați ar crea discrepanțe încă și mai mari, decalaje în educație care ar putea fi recuperate foarte greu. Este un argument pertinent, iar eu îmi exprim încrederea că nu vom ajunge prea curând la rata de infectare 6 la mie. Pe de altă parte, dacă am fi permis acces diferențiat în funcție de vaccinați sau nevaccinați, ar fi putut să fie un stimulent pentru vaccinare pe de-o parte, dar pe de alta parte am fi generat scenariul hibrid care, suntem de acord cu toții, a dat rezultate foarte slabe profesorul fiind obligat să se concentreze simultan atât la elevii din clasă cât și la cei din online”.

Mai multe