Sorin Oprescu ne ameţeşte cu proiecte fanteziste, dar şantierele deschise bat pasul pe loc
Bucureştiul a ajuns la ceasul bilanţului. Din nou. Primarul Sorin Oprescu, aflat la patru ani şi zece luni de mandat, a prezentat ieri starea actuală a Capitalei României. Edilul general promite finalizarea unor lucrări care au ţinut blocat oraşul mai mulţi ani.
Un oraş care asigură un sfert din PIB-ul ţării, dar sufocat de maşini, plin de maidanezi, cu spitale aflate în comă şi şcoli modernizate, greu, pe bani europeni. Aşa arată azi Bucureştiul, în viziunea primarului general, care recunoaşte lipsurile oraşului de pe Dâmboviţa.
„Dezvoltarea urbanistică a oraşului s-a făcut haotic, inestetic, necontrolat, discordant cu cerinţele de dezvoltare normale şi moderne ale unui oraş".
Infrastructura insuficientă a Capitalei va transforma Bucureştiul într-un furnicar de autovehicule, generator de noxe şi zgomot.
Lucrările la Bd. Uranus au fost întârziate de scandalul iscat în jurul Halei Matache
De aceea, spune Oprescu, e nevoie de reorganizarea circulaţiei, dezvoltarea reţelei de parcări publice, eficientizarea transportului public şi realizarea unor poduri şi pasaje care să preia surplusul de trafic.
Depoul de tramvaie de pe Bd. Aerogării nu a fost încă amenajat
Proiecte măreţe, fundamentate cu mulţi ani în urmă, dar care se află încă pe hârtie. În tot acest timp, trei proiecte de mică anvergură bat pasul pe loc, deşi ar fi trebuit finalizate cu mult timp în urmă: reabilitarea străzii Liviu Rebreanu, inaugurarea tronsonului I al Bulevardului Uranus şi darea în folosinţă a Bulevardului Aerogării şi a parcării etajate. Aici, edilul general a lansat noi termene de finalizare a lucrărilor, spre disperarea bucureştenilor.
Strada Liviu Rebreanu. Modernizarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai a început în iulie 2011 şi trebuia să fie gata în ianuarie 2013. Municipalitatea spune însă că lucrarea e finalizată doar în proporţie de 60% şi că va fi inaugurată la sfârşitul acestui an.
Unii muncitori au uitat că au de terminat lucrarea
Bucureştenii din cartierul Titan sunt disperaţi că şantierul nu se mai termină
Toată strada are 2,8 km lungime, dar se lucrează doar pe 1,6 km, porţiune care a fost decopertată şi abandonată. Muncitorii lucrează acum la amenajarea trotuarelor şi la curăţarea de rugină a şinelor de tramvai. Printre ei sunt şi unii care "şomează".
Bd. Uranus şi Bd. Aerogării. Blocat în instanţă, bulevardul Uranus, care urmează să lege Piaţa Victoriei de Calea Rahovei şi Gara Progresul, urma să fie dat în folosinţă în etape.
Prima etapă, care cuprinde tronsonul Piaţa Victoriei - str. Vasile Pârvan, va fi deschisă circulaţiei în iulie 2013, cu o întârziere de un an. Pe Bd. Aerogării, liniile de tramvai au fost schimbate, iar şoseaua reasfaltată. Tramvaiul 5 nu poate circula însă pe aici până când edilii nu termină de amenajat terminalul RATB de tramvaie de la cap de linie şi parcarea etajată de tip „park&ride". Termenul-limită de execuţie este prima parte a anului 2014.
- străpungere la N. Grigorescu-Splai Dudescu: 2015- pasaj subteran la Delfinului: sfârşitul 2014- pasaj suprateran Colentina-Dna Ghica: 2015- pasaj subteran Piaţa Sudului: 2015- lungirea Şos. Fabrica de Glucoză: 2015- pasaj subteran Piaţa Presei: 2014- pasaj pietonal Piaţa Romană: 2015