Stadiul podului peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră început după Revoluție

29 mai 2020 8:48   Național
Ultima actualizare:

26 de puțuri săpate la 29 de metri adâncime care scot non-stop apă din Dunăre. Nu, nu vrea nimeni să mute fluviul este doar soluția tehnică realizată de constructor pentru a realiza pilonii giganticului pod peste Dunăre de la Brăila. Când va fi finalizat, în 2023, podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai lung din România şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central.

Podul este construit pe Dunăre, la km 165.800 și la doar 8 km de Brăila. Un capăt este în zona limitrofă municipiului Brăila iar celălalt în satul Smârdan(jud. Tulcea) .Va avea o lungime de 1.974,3 m, cu o deschidere centrală de 1.120 m şi deschideri laterale de 489,65 m şi 364,65 m, o lăţime totală de 31 m, din care 22 m vor fi calea de rulare. Puntea din oțel care va fi pusă peste Dunăre este formată din 79 de blocuri de oțel special care cântăresc în total 20.000 de tone. Lucrările au început în iunie 2019, iar la acea dată specialiștii din Ministerul Transporturilor anunțau că este cel mai lung pod suspendat aflat în construcţie din lume.

Ce s-a întâmplat pe șantier în ultimele trei luni? Ei bine lucrările sunt în grafic la ridicarea pilonilor de pe ambele maluri ale Dunării iar asamblarea punții se face pe tronsoane la șantierul naval Brăila din plăci de oțel create special la combinatul siderurgic de la Galați.”Acum suntem la nivel de umplutură cu beton și băgăm în jur de 900.000 mc de beton. Adică asta va fi săptămâna aceasta și un pic din săptămâna viitoare. Lucrăm non stop! Adică ziua lucrăm la nivel de structură, noaptea lucrăm la nivel de scoatere a apei. Suntem în grafic. Am folosit sistem de fundație special. Noi am creat la început o incintă din pereți mulați de 40 m lungime, ca să putem săpa în interior. După aceea - pentru că aici suntem lângă Dunăre -, a trebuit să creăm 26 de puțuri de 46 m lungime, iar fiecare dintre acestea scoate apă în jur de 46 litri pe secundă și asta non stop, 24 de ore din 24. După aceea am început săpătura și în același timp am început să facem și pereții, ca să protejăm, să realizăm conturul. Acum noi suntem la cota 5,5. Am ajuns la cota minus 24,5. Adică am săpat 29 m adâncime. Asta este cel mai complicat. Pentru că a trebuit să creăm o incintă și să nu mai intre apa”, a făcut bilanțul lucrărilor de pe malul brăilean al Dunării, Torres Francisco, reprezentant al constructorului pentru obiectivbr.ro.

Până la sfârșitul anului este de așteptat conform contractului să se termine turnarea pilonilor podului pe ambele maluri. Documentul a fost semnat la 15 ianuarie 2018, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca beneficiar şi asocierea Astaldi(Italia)– IHI Infrastructure Systems(Japonia) ca antreprenor. Investiția are o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA, iar termenele sunt următoarele:12 luni de proiectare, 36 luni de execuție şi o perioadă de garanție a lucrărilor de 120 luni. Pe lângă podul propriu-zis, contractul prevede construcţia a două viaducte de acces, de câte 110 m lungime şi 22 km de drumuri de legătură cu DN22 pe malul drept al Dunării (cu o cale principală ce duce spre satul Jijila şi mai departe spre Isaccea, şi cu o ramificaţie spre sud către oraşul Măcin) şi cu DN2B (centura Brăilei) pe malul stâng. În cadrul Masterplanului General de Transport, podul figurează ca parte a drumului expres Buzău– Brăila– Tulcea– Constanţa şi care va conecta Muntenia şi Moldova de zona Dobrogei unde se află Delta Dunării.

Citiți și

Cum arată acum podul care va lega Dobrogea cu Muntenia şi Moldova

Vom avea pod nou peste Dunăre?

Mai multe