Stiați că există serviciul 113? Cui folosește acest număr special

24 mai 2020 20:48   Național
Ultima actualizare:

Puțini români știu că există numărul de urgență 113, deși este în vigoare de 5 ani. Este un mod prin care, dacă te afli în imposibilitatea de a apela telefonic 112, îți poți semnala urgența printr-un sms către 113. Serviciul este destinat, de fapt persoanelor cu dizabilități. Iar conectarea către serviciul de urgență se face automat după o înregistrare prealabilă a numărului de telefon.

Serviciul SMS 113 este soluția implementată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz și/sau vorbire care vor să apeleze serviciul de urgență 112, conform STS.

Acest serviciu este funcțional din octombrie 2015 și poate fi apelat doar în rețelele de comunicații mobile Orange, RCS-RDS, Telekom, Vodafone.

Cum funcționează 113

Pentru a putea trimise mesaje de urgență la 113, trebuie ca numărul de telefon mobil pe care îl veți folosi în anunțarea urgențelor să fie înregistrat în baza de date a SNUAU. Apoi, în cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la numărul 112!

Operatorul 112 va prelua apelul, însă nu va iniţia un dialog, ci va închide conexiunea, fiindcă veţi fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire.

Veţi primi un SMS cu textul: „TRIMTETI SMS LA 113 CU URGENTA SI ADRESA INCIDENTULUI”

Răspundeți printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţă şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosiţi diacritice, pentru a urgenta transmiterea.

După transmiterea SMS-ului, este posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeţi scurt şi cât se poate de exact.

Operatorul 112 va transmite apoi datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor specializate de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri/SMURD) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi.

Înregistrare în baza de date SNUAU

Funcționarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilități de auz și/sau de vorbire în baza de date a SNUAU și a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112. Procesul de înregistrare se poate face atât online folosind formularul de înregistrare online, cât și prin formularul tipizat cu datele personale necesare transmis la adresa STS.

Primul apel de urgență prin 113 a fost înregistrat în noiembrie 2015. 

Citește și: 

Număr de urgență pentru surdo-muți

Mai multe