Strada Fabrica de Glucoză va fi redeschisă traficului la 1 iulie
Ani de zile a fost un coșmar rutier pentru șoferii bucureșteni. De aproape doi ani este în reparații iar acum, spaima conducătorilor auto, strada Fabrica de Glucoză, intrarea în București a A 3 se apropie de noul termen fixat de autorități pentru finalizare: 1 iulie. Reporterii Click! au fost să vadă stadiul lucrărilor în câteva zone de pe Fabrica de Glucoză
Strada Fabrica de Glucoză accesul spre centrul Capitalei din A3, autostrada spre Ploiești, a produs nervi la mii de șoferi, are pe conștiință intrarea în service a zeci de mașini. Artera a intrat în reparații pe data de 3 august 2018 iar autoritățile vorbeau de un proiect de modernizare deosebit, care să transforme drumul părăsit într-una dintre intrările etalon în București. Strada urma să fie prima făcută de la început cu trotuare și piste de biciclete, plus că urmau să fie redimensionate toate utilitățile.
Intersecțiile cu Șos. Petricani, Calea Floreasca sau Bd. Barbu Văcărescu urmau să fie reconfigurate.Termenul de execuție din contract era de 15 luni, însă reprezentanții Primăriei Capitalei au promis că lucrarea va fi gata în 12 luni. Termenul nu a fost respectat și s-a revenit la cel vechi, din contract, sfârșitul lui 2019. Nici acesta nu a fost de ajuns iar la începutul lui 2020, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea anunța că se va putea circula pe strada Fabrica de Glucoză peste câteva luni, adică din primăvară. Pandemia a schimbat însă prioritățile Municipalității Capitalei iar noul termen avansat este sfârșitul lui iunie 2020 după cum a declarat Marius Coaje consilierul pe probleme d einfrastructură al primarului Gabriela Firea. Care este însă situația lucrărilor în prezent? Porțiunea dintre Autostrada A3 și bd. Barbu Văcărescu este aproape gata, se lucrează sub trafic, a fost turnat și ultimul strat de asfalt (de uzură), stâlpii de iluminat și semafoarele au apărut pe trotuare. Mai este de lucru la finisarea acestora din urmă și la reconfigurarea intersecției cu Barbu Văcărescu.
Rămasă în urmă este porțiunea dintre Bd. Barbu Văcărescu și Calea Floreasca care este închisă de tot, nu se circulă, rețelele de utilități de abia cum au fost relocate și asfaltul nu a fost turnat. Potrivit unor surse din interiorul Primăriei Capitalei, în această lună vor trebui trasate marcajele rutiere, făcute probe cu semafoarele pentru a putea fi respectat termenul de 1 iulie.
Costul lucrării se ridică la 173 milioane lei, incluzând exproprierile. Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L., valoarea contractului fiind de 48.228.719,48 lei fără TVA.
Citiți și