Strică centura de 157 milioane de euro să facă aeroport
Doar la noi se putea întâmpla! O porţiune de 3 kilometri din Centura Vâlcele-Apahida, numită şi „centura de diamant“ datorită sumelor fabuloase cheltuite pentru construirea ei, se suprapune peste zona de siguranţă prevăzută în proiectul noii piste a aeroportului Cluj-Napoca. Astfel, centura trebuie deviată.
Cea mai scumpă centură din România, cea de la Vâlcele-Apahida, judeţul Cluj, inaugurată în 2009 şi pentru a cărui construţie s-au alocat, de la Guvern, circa 157 de milioane de euro trebuie deviată.
Totul, ca să facă loc noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Afirmaţia îi aparţine şefului de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, Eugen Cecan, care spune că nu înţelege de ce s-a ajuns aici, întrucât el a sesizat autorităţile judeţene în acest sens, încă din 2008. El susţine că actuala centură Vâlcele-Apahida trebuie „coborâtă".
Partea care încurcă este zona unde se află nodul de la ieşirea din Cluj-Napoca, în zona Dezmir. „Acolo, de la acel nod, ca să fie prelungită pista, trebuie făcută o centură paralelă care să iasă din sensul giratoriu de la Magnolia. Iar porţiunea dintre nodul de la Dezmir şi sensul giratoriu trebuie ruptă în mijloc ca totul să fie la nivelul pistei.
O estimare a costurilor se ridică undeva la aproximativ 10 milioane de euro", este de părere Cecan. Momentan au loc discuţii cu proiectantul pistei aeroportului, cei de la firma Iptana, pentru a vedea ce ar fi de făcut. „Nu cred că e un vinovat aici. Acum încercăm să găsim soluţii cât mai puţin costisitoare. Oricum trebuie să ajutăm aeroportul", susţine Cecan. Prelungirea pistei aeroportului este un proiect anterior realizării centurii, iar lucrările la pistă au început deja.
„Noua pistă a aeroportului nu afectează de nici o culoare centura. Este o distanţă considerabilă între pistă şi centură şi nu e cazul să fie deviată centura. Totul este o falsă problemă", susţine Alin Tişe, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj.