Studenți de la Universitatea Timișoara și-au petrecut noaptea într-un amfiteatru, în semn de protest

6 mai 2015 10:12   Național
Ultima actualizare:

Șaptezeci de studenți de la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) și-au petrecut noaptea de marți spre miercuri într-un amfiteatru al instituției, în semn de protest față slaba finanțare a educației. Potrivit corespondentului Mediafax, miercuri dimineață, aproximativ 50 de studenți au protestat în fața Prefecturii Timiș.

Studenții și-au adus pături, mâncare și apă în amfiteatru și au dezbătut toată noaptea probleme ale învățământului.

Vicepreședintele educațional al Alianței Naționale a Organziațiilor Studențești din România (ANOSR), Vlad Cherecheș a declarat, miercuri dimineața, corespondentului MEDIAFAX, că protestul va dura mai multe zile.

”Am fost toată noaptea în universitate. 70 de studenți nu au închis un ochi toată noaptea. În amfiteatru o să fim mai multe zile. Trei, patru, o săptămână, cât va fi nevoie. În fiecare zi, de la 8.00 seara, o să avem dezbateri. Poate veni oricine. Sperăm să ni se alăture cât mai multe persoane pe parcurs, de aceea astăzi (n.r. - miercuri) o să mergem pe la cursuri să discutăm cu studenții”, a spus Vlad Cherecheș.

Miercuri dimineață, aproximativ 50 de studenți s-au adunat în fața sediului Prefecturii Timiș pentru a protesta, ei având banderole negre la gură și afișând pancarte cu mesaje precum ”Vrem 25%” , ”Azi în Timișoara, mâine în toată țara” sau ”Vorbim doar în amf. A13 din UVT”.

Potrivit ANOSR, astfel de proteste au loc și la Universitatea Maritimă din Constanța, dar și la Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galați.

Lista de revendicări a studenților cuprinde creșterea finanțării educației și asumarea reală de către Parlament și Guvern a alocării a 6% din PIB pentru educație, așa cum prevede legea; includerea studenților în proporție de 25% din electori în alegerea rectorilor, a decanilor și includerea acestora în aceeași proporție în consiliile departamentelor din facultăți – locul în care se iau decizii cu privire la curricula și planurile de învățământ; creșterea investițiilor în servicii pentru studenți: creșterea burselor, în special a burselor sociale, investiții în construcții de noi cămine și cantine și investiții în repararea și modernizarea celor existente; implementarea reală a unui învățământ centrat pe student, profesorii nemaifiind simpli oratori a unor cursuri prăfuite de timp, ci cei care creează medii de învățare pentru studenți pentru ca aceștia să dobândească abilități și competențe, învățând cum să folosescă informațiile de la curs, nu doar să le reproducă.

Pe aceeași listă se mai regăsesc reforma curriculară din universități, pentru a face programele de învățământ relevante pentru piața muncii și pentru nevoile și interesele studenților de azi; implicarea studenților în toate procesele de asiguare a calității, la nivel intern și extern, atât la evaluari ale instituțiilor de învățământ superior, cât și în evaluări ale programelor de studii; respectarea de către universități și Ministerul Educației și Cercetării Științifice a ”Statutului Studentului”, care conține toate drepturile și obligațiile studenților, și depunerea de eforturi pentru sancționarea universităților care încalcă flagrant drepturile studenților; respectarea dreptului la liberă exprimare a studenților de către universități și Ministerul Educației, prin asumarea rolului de cultivator al spiritului critic în rândul noilor generații, în contextul în care tot mai mulți studenți care au curajul să spună problemele din universități sau mediul universitar românesc sunt sancționați

Mai multe