Totul despre evaluările elevilor din clasele mici

6 aprilie 2014 18:41   Național
Ultima actualizare:

Emoţii uriaşe pentru elevii din clasele mici şi pentru familiile lor. În premieră în România, şcolariidin clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi testaţi cu subiecte de nivel naţional. Până acum, doar elevii de a clasa a VIII-a susţineau Evaluare naţională, după absolvirea gimnaziului.

Este prima generaţie de şcolari care dau „examene" încă de la 8 ani. Până când vor absolvi liceul, vor fi familiarizaţi cu astfel de teste, iar rezultatele de la Bac vor fi excelente. Asta aşteaptă Ministerul Educaţiei să obţină după ce elevii vor fi testaţi din doi în doi ani. Până acum, doar circa 5.200 de elevi de clasa a VI-a erau selectaţi, la câţiva ani, pentru o evaluare de nivel internaţional, numit PISA, dar rezultatele din anii trecuţi ne-au clasat la coada statisticilor mondiale.

Testările, după model occidental

În acest an, subiectele testărilor de la clasele mici vor fi după modelul internaţional PISA. Ministerul Educaţiei a publicat modele de subiecte, astfel încât şcolarii să se poată obişnui cu cerinţele, în cele 3-4 săptămâni până încep evaluările. Profesorii recomandă elevilor să citească cu atenţie textele pentru că rezolvarea subiectelor depinde de înţelegerea acestora. Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, sunt formulate clar, precis, din materia predată la ore. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al tuturor testelor va fi mediu.

Elevii vor primi punctaje

Mediile obţinute nu se pun în catalog, dar vor fi folosite de profesori pentru a ajuta elevii cu rezultate slabe şi vor fi comunicate părinţilor pentru ca aceştia să ştie nivelul de pregătire al copiilor. Învăţătorii şi profesorii care vor corecta lucrările vor fi din alte şcoli decât în cele în care au studiat elevii testaţi. Fiecare test va fi evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte.

Cum sunt gândite testele

Subiectele cer ca elevii să ştie şi să înţeleagă texte şi probleme de matematică la prima vedere. Testele care au două probe -scris şi citit- vor fi programate în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele. Fiecare test trebuie rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a. Important! Nu se vor da note sau calificative, ci punctaje, care nu vor fi trecute în catalog.

Evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în două sesiuni, în intervalul 6 - 29 mai.Prima sesiune va fi în perioada 6 - 15 mai, iar a doua sesiune în perioada 20 - 29 mai, pentru copiii care au lipsit justificat la prima etapă.

PRIMA SESIUNE:Clasa a II-a, 6 mai: Limba română - scris şi citit; 7 mai: Limba maternă - scris şi citit; 8 mai:  Matematică.Clasa a IV-a, 13 mai: Limba română - Limba maternă; 14 mai: Matematică.Clasa a VI-a, 14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe.

SESIUNEA A DOUA:

Clasa a II-a, 20 mai: Limba română - scris şi citit; 21 mai: Limba maternă - scris şi citit; 22 mai: Matematică.Clasa a VI-a, 27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe.Clasa a IV-a, 28 mai: Limba română - Limba maternă; 29 mai: Matematică.

Clasa a II-a

Unul dintre copiii din maşina desenată eşti tu. Vă întoarceţi dintr-o excursie. Scrie, pe pagina următoare, un text format din cinci propoziţii în care să răspunzi la următoarele întrebări. A. Unde ai fost în excursie? B. Cu cine ai călătorit? C. Ce ai vizitat? D. Ce ţi-a plăcut cel mai mult?  E. Cum te-ai simţit? Scrie şi un titlu potrivit pentru textul tău.

Clasa a VI-a

Pădurile din Parcul Naţional Cozia sunt constituite majoritar din fag. În figura de mai sus este reprezentată o frunză de fag. Scrie, în spaţiul marcat din dreptul săgeţilor, denumirea părţilor componente ale frunzei.

Mai multe