Trenul lui Ceauşescu, tras pe linie moartă de Băsescu

2 august 2011 17:09   Național
Ultima actualizare:

La Mogoşoaia, în apropierea Capitalei, zac primele trenuri care au circulat în România:Trenul Regal şi garnitura de lux a lui Ceauşescu. Dacă primul se închiriază pe bani grei, al doilea e ca şi abandonat în depou, pentru că nimeni nu l-a mai folosit de ani buni.

Trenul de lux al familiei Ceauşescu este încă funcţional şi ar putea fi folosit, la ocazii, de preşedintele Băsescu. Cu toate acestea, garnitura nu a mai fost mişcată de câţiva ani buni. După 1989 el a fost folosit doar de câteva ori, de foştii preşedinţi.

Unele vagoane au fost transformate în camere de oaspeţi

De Ziua Naţională a României, în 1996, Emil Constantinescu a urcat în trenul prezidenţial pentru a participa la festivităţile de la Alba Iulia. Şapte ani mai târziu, a venit rândul lui Ion Iliescu să călătorească cu trenul lui Ceauşescu.

"Atunci a fost ultima dată când un şef de stat a călătorit cu luxoasa garnitură. De când e preşedinte, Traian Băsescu nu ne-a solicitat", a declarat, pentru b365.realitatea.net, Valentin Vasilescu, cel care administrează astăzi Remiza Mogoşoaia.

Vagoanele, construite să suporte o viteză de deplasare de 160 km pe oră, nu diferă prea mult de cele pe care le vedem astăzi pe şine. Pe dinafară, căci la interior luxul şi opulenţa amenajărilor te lasă fără glas.

Vagoanele-dormitor au grup sanitar propriu

Mochete imperiale, lambriuri lucrate manual, grupuri sanitare cu bideuri şi căzi, mătase pe pereţi şi chiar aer condiţionat - tot confortul cuvenit "celui mai iubit fiu al poporului".

În afara vagonului prezidenţial, mai există şi vagoane-dormitor cu grup sanitar propriu, pentru demnitari de rang înalt, vagone bucătărie utilate complet, vagone protocol cu baruri luxoase, vagoane cuşetă pentru presă şi personalul de serviciu.

Canapelele sunt îmbrăcate cu tapiţerie de mătase

În total, 17 vagoane. Dacă Trenul Regal poate fi închiriat de orice doritor pentru sume pornind de la 7.000 de euro, trenul lui Ceauşescu nu e destinat decât şefilor de stat.

La Remiza Mogoşoaia sunt “cazate” primele trenuri care au circulat în România

Mai multe